Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo

Berte to s humorem, jak je to ostatně míněno, ale pokud máte pocit, že se právě teď díváte na „běžný” kombík BMW M3, není to tak úplně pravda. Vůz se proměnil v úsporný hybridní model, alespoň na oko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo

18.2.2023 | Petr Miler

Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo

/

Foto: Dusseldorp BMW, tiskové materiály

Berte to s humorem, jak je to ostatně míněno, ale pokud máte pocit, že se právě teď díváte na „běžný” kombík BMW M3, není to tak úplně pravda. Vůz se proměnil v úsporný hybridní model, alespoň na oko.

Nové BMW M3 Touring je zajímavé auto, řečeno mírně. S 510 koňmi, pohonem všech kol a spoustou místa pro celou rodinu i s nákladem je to jeden z nejuniverzálnějších vozů současnosti, které se dají běžně koupit za ještě nějak přijatelnou cenu. Máme dost zkušeností se sedanem se stejnou technikou a nemůžeme říci, že bychom byli ohromeni jeho automatem s hydrodynamickým měničem a vysokou hmotností (kterou kombík dále umocňuje), za současné situace na trhu je ale třeba brát takový nový vůz v prodeji jako zázrak.

Může být lepší? No jistě, mohl by být úspornější. Při svižném ježdění je v podstatě nemožné jezdit s aktuální za méně než 15 až 20 litrů vysokooktanového benzinu na 100 km, horní limit při ostré jízdě leží ještě docela jinde. 510 koní ženoucích skoro 2 tuny hmotnosti ale je třeba něčím živit a o moc efektivněji už to asi nepůjde. Anebo ano?

Druhou odpověď zjevně dal sám sobě jeden z nizozemských kupců M3 Touring a s výsledkem jeho snah se nedokázal nepochlubit tamní dealer BMW, který dostal na starosti jeho realizaci. Ostrý kombík tak předělal na model 330e, tedy alternativu poháněnou hybridem postaveným okolo dvoulitrového turba. I když „předělal”... Jak asi tušíte, celá úprava spočívala v odstranění nálepek M a M3 a dosazení označení 330e.

Spotřebu paliva to asi nezmění, ale aspoň reakce okolí by mohlo. Rozeznat M3 Touring od obyčejných verzí trojkového kombi opravdu není těžké, spousta lidí se ale o auta nezajímá a nálepka 330e jim může přijít dostatečně „v pohodě” na to, aby na majitele M3 Touring nekoukali skrz prsty. Názor na výsledek si udělejte sami, my to bereme jako dobrý pokus o humor a spolu s barevným provedením auta o projev snahy splynout s okolím, nedráždit.


Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 1 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 01Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 2 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 02Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 3 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 03Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 4 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 04Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 5 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 05Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 6 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 06Dealer BMW stvořil „nejúspornější” M3 Touring, stačilo mu k tomu docela málo - 7 - BMW M3 Touring G81 330e uprava 07
Tohle je samozřejmě BMW M3 Touring, které si na 330e hraje jen navenek. Ale proč ne, části lidí by ostrý trojkový kombík přišel jako „moc”. Foto: Dusseldorp BMW, tiskové materiály

Zdroj: Dusseldorp BMW

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.