Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dekády starý americký „koráb” na 26palcových kolech ve sprintu vyklepl nejnovější vrcholnou Teslu
25.4.2022 | Petr Prokopec
Na startu sprintu vypadá naprosto nepatřičně, i ona absurdně velká kola má ale proto, aby v soupeřích nevytvářel dojem těžkého soka. Jenže po rozsáhlých úpravách jím je, pokořil i Teslu Model S Plaid.
Pokud bychom měli Tesle vystavit upřímné vysvědčení, příznivce Elona Muska bychom asi nepotěšili. Americká automobilka v některých ohledech připomíná komunistické AZNP, kde jste také neměli jistotu, kdy vám objednané auto dorazí. A co vám vlastně dorazí. Spolehnout jste se mohli víceméně jen na to, že budete muset přiložit ruku k dílu. Míra tolerance byla totiž svého času v Mladé Boleslavi nemalá a vyráběná auta značně nedokonalá. Lidé přesto byli rádi, že vůbec mohou něčím jezdit a řadu haprujících věcí si místo vrácení vozu a čekání na jiný raději opravili svépomocí v garáži.
Kde se ovšem cesty Škody a Tesly rozcházejí, to je jízdní dynamika. Český výrobce totiž nikdy nebyl lídrem na trhu, zatímco ten americký tempo do značné míry udává. Momentálně za tím stojí hlavně Model S Plaid, který dostal do vínku tři elektromotory. Jeho celkový výkon tak vzrostl na 1 034 koní, což je více, než nabízelo svého času Bugatti Veyron. A jelikož tu máme podobnou hmotnost, nepřekvapí drtivé zrychlení - třeba magazín Motor Trend se dokázal na stovku, resp. na 97 km/h, dostat již za 2,07 sekundy. Na dragstripové dráze pak čas dokonce klesl na 1,98 sekundy.
Právě na speciální adhezivní asfalt zamířila Tesla i nyní. Brooks Weisblat z Dragtimes tentokrát ke sprinterské dráze dostal hned tři vozy, neboť jeden by nevydržel s baterkami a i kdyby ano, od určité míry vybití by nebyl tak rychlý. Díky tomu se mohl jeden z nich v nejlepší formě postavit do souboje s... druhou generací Chevroletu Caprice. Tedy autu, které bylo poprvé uvedeno do prodeje už v roce 1971.
Jakkoli ovšem oba vozy od sebe dělí půl století, ve finále je to ten starší, který bere zlaté vavříny. O jeho pohon se totiž už dávno nestará osmiválec Turbo Jet či Turbo Fire. Majitel známý pod přezdívkou Donkmaster jej totiž nahradil moderní jednotkou LS7, která se montovala i do Chevroletu Corvette Z06 šesté generace. Mimo to však došlo i na další úpravy, jenž výkon zvedly z 512 koní skoro na pětinásobek - skutečně 2 500 koní.
Pod kapotou se tak skrývá více síly, než jakou dostaly do vínku hned dvě Bugatti. Člověk by přesto nečekal, že se Tesla dočká výprasku - má pohon všech kol, Caprice zůstal zadokolkou. Navíc má pro sprinty naprosto nevhodná, poněkud „rapperská” 26" kola. To je ale pro zmatení publika, na nich obouvá na míru vyrobené slicky, které výkonu přenesou překvapivě hodně. Tesla tak dostane na frak celkem přesvědčivě, třeba v prvních metrech získá náskok. Po 50 letech na světě - přes rozsáhlé úpravy - je to obdivuhodné. A se vším okolo především zábavné.
Druhá generace Chevroletu Caprice dorazila v roce 1971, motor LS7 se pak pro Corvette Z06 vyráběl v letech 2006 až 2008. Americký nadšenec známý jako Donkmaster obojí spojil dohromady a ještě poladil, aby s 2 500 koňmi dokázal překonat Teslu Model S Plaid, jak můžete vidět níže. Foto: Chevrolet
Zdroj: DragTimes@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva