Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Donkervoort ohlásil příchod tří novinek, opanovat chce silnice i okruhy
4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Moderní inkarnace Lotusu Seven ve verzi D8 GTO-S nabídne více komfortu, GTO-RS chce pro změnu zamíchat kartami na Ringu. GTO-R je pak ryzím závoďákem.
Nizozemská automobilka Donkervoort je hrdým pokračovatelem kultu Colina Chapmana, zakladatele značky Lotus. Za takřka čtyřicet let své existence nás tak obdařila řadou variací na legendární „Sedmičku“, přičemž její model D8 RS je i po deseti letech držitelem desátého nejlepšího času na Severní smyčce. Během následujících měsíců bychom se navíc mohli dočkat dalšího zářezu do historických análů, neboť Donkervoort ohlásil příchod tří novinek - a novodobá verze RS je mezi nimi.
My se ovšem nejprve rozepíšeme o modelu D8 GTO-S, který se začne prodávat již tento měsíc za 115 173 Eur (cca 3 113 000 Kč) bez daně. Podle prozatím velmi krátké tiskové zprávy půjde o variantu zaměřenou na silniční využití, přičemž nabídnout by měla více komfortu než jakýkoliv vůz značky před ní. I nadále ovšem půjde o nekompromisní stroj, který nejspíše bude opětovně osazen 2,5litrovým pětiválcem od Audi.
Dalším pánem na holení je již avizované provedení D8 GTO-RS, které vznikne v limitované sérii 40 kusů a tak de facto již dopředu oslaví výročí, jehož se značka dočká přespříští rok. Stejně jako silniční varianta bude i tento hardcorový nástroj k mání již letos, a sice od června za 151 173 Eur (4 085 500 Kč). Značka přitom dodává, že jeho vývojem strávila poslední dva roky a kromě mechaniky se podívala i na design.
Ve finále pak byl oznámen příchod okruhového monstra D8 GTO-R, které se stane vůbec prvním vozem Donkervoortu určeným ryze pro tento účel. Z toho důvodu nelze počítat s instalací registračních značek, místo toho nejspíše dorazí ochranná klec, vícebodové pásy a zřejmě i propracovanější aerodynamika. S tímto vozem nás Holanďané seznámí až na podzim, cenu 251 173 Eur (6,788 mil. Kč) však známe již nyní.
Donkervoort pro letošek chystá tři nové verze modelu D8 GTO. Jedna se zaměří na komfort, druhá na Ring a třetí na závodní okruhy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před hodinou - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva