Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h

Teoreticky by rozlet hybridního hypersportu měl končit níže, ale Italové obvykle uvádějí maximální rychlost stylem „přes X km/h”. Zjevně nelžou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h

17.4.2020 | Petr Prokopec

Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Teoreticky by rozlet hybridního hypersportu měl končit níže, ale Italové obvykle uvádějí maximální rychlost stylem „přes X km/h”. Zjevně nelžou.

Koronavirus zredukoval dopravu, a poloprázdné tedy nejsou pouze pražské ulice, ale rovněž německé Autobahny, čehož řada lidí zjevně využila k tomu, aby svým vozům protáhla perka. Zatímco včera jsme tu měli působivou jízdu Ferrari FF, dnes tu máme ještě působivější rozlet Ferrari LaFerrari. Tedy prvního hybridního hypersportu značky, jehož udávané maximum by mělo činit 349 km/h. Při dosažení této mety nicméně nezasáhne omezovač, místo toho se bílý hypersport žene dál.

Video zveřejněné na Instagramu bohužel neukazuje rozjezd od nuly po naprosté maximum, místo toho si musíme vystačit se startem na 217 km/h. I při tomto tempu nicméně další cifry naskakují neuvěřitelně rychle, automatická převodovka navíc nakrátko podřadí i ze sedmičky na šestku. Jakmile ale řidič dosáhne mety okolo 330 km/h, dojde k opětovnému přeřazení směrem vzhůru, přičemž LaFerrari již začne ve zrychlení zmírňovat. Nicméně i tak nakonec zvládne neskutečných 372 km/h.

Při pohledu na nemalý rozdíl mezi udávanou a dosaženou maximálkou se nám na mysl vkrádá otázka, zda tachometr Ferrari poměrně hodně neproměřuje. Na druhou stranu je ovšem třeba dodat, že zmíněných 349 km/h nikdy nebylo uváděno jako absolutní maximum.

Středobodem této pozemní střely je mild-hybridní systém, který je složen z 6,3litrového atmosférického dvanáctiválce produkujícího 800 koní a jednotky HY-KERS, jež dodává další 163koňové stádo. Celkově má tedy řidič k dispozici 963 koní a 900 Nm točivého momentu. To rozhodně není špatné na vůz, který byl představen v roce 2013. Jeho výroba pak skončila o tři léta později, kdy na kupé navázalo otevřené provedení Aperta.


Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h - 1 - Ferrari LaFerrari 2020 Autobahn videoscreen 01Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h - 2 - Ferrari LaFerrari 2020 Autobahn videoscreen 02Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h - 3 - Ferrari LaFerrari 2020 Autobahn videoscreen 03Ferrari LaFerrari se na poloprázdné německé dálnici rozjelo až na 372 km/h - 4 - Ferrari LaFerrari 2020 Autobahn videoscreen 04
LaFerrari zjevně umí více než továrnou udávaných 349 km/h, na Autobahnu se rozjelo na 372 km/h jako nic

View this post on Instagram

LaFerrari top speed #372 #ferrari #topspeed

A post shared by Exotics Vs Classics (@speedtimers) on

Zdroj: Speedtimers@Instagram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.