Focus RS vs A 45 AMG vs Civic Type-R vs Leon Cupra: kdo je rychlejší ve sprintu? (videa)

Novinka modrého oválu se ve sprintu na 1 kilometr potkala s hot hatchi z Německa, Japonska a Španělska. Ne vždy přitom obstála.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Focus RS vs A 45 AMG vs Civic Type-R vs Leon Cupra: kdo je rychlejší ve sprintu? (videa)

15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Focus RS vs A 45 AMG vs Civic Type-R vs Leon Cupra: kdo je rychlejší ve sprintu? (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka modrého oválu se ve sprintu na 1 kilometr potkala s hot hatchi z Německa, Japonska a Španělska. Ne vždy přitom obstála.

Novou generaci Fordu Focus RS můžeme jen stěží nazvat pomalou. Při pohledu na přeplňovaný dvoulitr naladěný na 350 koní, pohon všech čtyř kol, šestistupňový manuál, zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost 265 km/h proto není překvapením, že modrý ovál jej považuje za nejlepší hot hatch světa. Když ale vůz předvedl své zrychlení na 200 km/h, na žádný zázrak to nevypadalo.

Jistě, mohlo to být charakterem trati, atmosférickými podmínkami, palivem, řidičem... Jenže na nic z toho to nyní nevypadá. Magazín Motorsport totiž aktuálně postavil ostrý hatchback od Fordu na startovní čáru s Mercedesem-AMG A 45, Hondou Civic Type-R a Seatem Leon Cupra 290. V případě japonské a španělské automobilky se přitom jedná o vozy s pouze jednou poháněnou nápravou a mnohem nižším výkonem (310, respektive 290 koní), nicméně ani za takové situace Focus RS jednoznačně nezářil.

Je tedy třeba zmínit, že odpich Focusu RS z místa je takový, jak se na čtyřkolku patří a v prvních desítkách metrů zůstávají Civic Type-R i Leon Cupra daleko v prachu. Poté se ovšem jejich přeplňované čtyřválce evidentně nadechnou k novým výkonům, zatímco pohonné jednotce Fordu zjevně začíná dech docházet. Z výrazného náskoku je tak v cíli o 7 desetin lepší čas u japonského vozu, respektive o 12 u Španěla a po většinu délky trati oba citelně slabší vozy náskok RS stahují. A to je třeba říci, že Civic není žádným přeborníkem ve zrychlení v přímce, ve vyšších rychlostech je horší než Škoda Superb 2,0 TSI.

Je škoda, že autory nenapadlo srovnat vozy i při akceleraci z nízkých rychlostí, nikoli z místa. Pak by z velké části zmizela výhoda pohonu 4x4 a dost možná by se ukázalo, že 40 resp. 60 koní je Focusu při akceleraci v přímce tak trochu k ničemu.

Naznačuje i to následující srovnání s Mercedesem, též vozem s pohonem všech kol, v němž modrý ovál evidentně hraje druhou ligu. Technické parametry přitom zprvu takové rozdíly nenaznačují, neboť na jedné straně tu máme již zmiňovaných 350 koní, na druhé pak 381. Nicméně AMG s tímto výkonem dokáže zrychlit na stovku za 4,2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než Ford. A jen touto metou jeho rozlet nekončí.

Konečná čísla po tisícimetrovém sprintu vám odhalí níže přiložené video. My přitom jen dodáme, že Focus RS rozhodně nezvládá třícípou hvězdu stahovat tak, jako se to vůči němu dařilo Civicu a Leonu.


Focus RS vs A 45 AMG vs Civic Type-R vs Leon Cupra: kdo je rychlejší ve sprintu? (videa) - 1 - Ford Focus RS vs Mercedes Honda Seat video 01Focus RS vs A 45 AMG vs Civic Type-R vs Leon Cupra: kdo je rychlejší ve sprintu? (videa) - 2 - Ford Focus RS vs Mercedes Honda Seat video 02Focus RS vs A 45 AMG vs Civic Type-R vs Leon Cupra: kdo je rychlejší ve sprintu? (videa) - 3 - Ford Focus RS vs Mercedes Honda Seat video 03
Nový Ford Focus RS se potkal ve sprintech s Mercedesem-AMG A45, Hondou Civic Type-R a Seatem Leon Cupra 290. Výsledky vás možná překvapí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.