Ford prodal již 50 tisíc motorů 1,6 EcoBoost

Ford se chlubí úspěšností svého malého čtyřválce EcoBoost, kterého vyrobil od uvedení na konci loňského roku již na 50 tisíc kusů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford prodal již 50 tisíc motorů 1,6 EcoBoost

2.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Ford prodal již 50 tisíc motorů 1,6 EcoBoost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford se chlubí úspěšností svého malého čtyřválce EcoBoost, kterého vyrobil od uvedení na konci loňského roku již na 50 tisíc kusů.

Prodat 50 000 motorů 1,6 EcoBoost za několik málo měsíců je na jednu stranu jistě pěkný výsledek, na druhou stranu je třeba říci, že motor je nabízen v mnoha modelech zahrnující Focus, Mondeo, C-Max, Grand C-Max, S-Max a Galaxy, ve kterých je navíc ve své výkonové třídě jedinou benzinovou alternativou. Nyní vás opět nakrmím zprávami o tom, že motor má jakožto „evropské dítě” především nízkou normovanou spotřebu a tedy i emise CO. Jak se věci mají ve skutečnosti se můžete přesvědčit v našich testech Mondea Combi 1,6 EcoBoost a nejnověji i C-Max 1,6 EcoBoost s vrcholnou verzí agregátu o výkonu 134 kW.

Pokud se našimi testy nechcete zdržovat, lze ve stručnosti říci, že jde zkrátka pouze o agregát 1,6 s turbodmychadlem, který si při svižnější jízdě řekne o výrazně více paliva, než jsou deklarované hodnoty pro kombinovaný provoz. Má vlastní nedávná zkušenost s tímto motorem ukázala, že při jen trochu svižné jízdě není problémem spotřeba okolo 11 l na 100 km, což je mimochodem podobná hodnota jako v případě atmosférického třílitru BMW a stejného stylu jízdy.

Příkladem za všechny může být Ford Focus s motorem 1,6 EcoBoost, který se dokáže dostat na rychlost 100 km/h za pěkných 7,9 sekundy a jeho maximální rychlost je použitelných 222 km/h. Emise CO2 tohoto „ekologického“ motoru jsou na úrovni 139 g/km. Emise CO2 jsou ovšem jenom marketingová vata, kterou rádi výrobci používají, neboť se pak zdá, že jejich auta jsou ekologická a z výfuků k nám proudí téměř čistý vzudch.

Pravdou ovšem je, že z výfuků k nám jde krom CO2, také nebezpečný oxid uhelnatý blokující schopnost hemoglobinu přenášet kyslík nebo látky způsobující rakovinu. Jinými slovy CO2 je tím nejmenším, co by nás v případě automobilových exhalací mělo trápit. Úřednický šiml EU se však již při svých „ekosnahách” nezamyslel nad všemi zákoutími této problematiky a my máme na trhu spoustu „ekologických“ motorů, jako je například dnes prezentovaný EcoBoost, který ekologickým ve své podstatě vůbec není. Jeho provozní parametry jsou pěkné jen do té doby, kdy s ním přestanete jezdit jako důchodce na nákup do obchodního centra.

Přesto Fordu k jeho obchodnímu úspěchu gratulujeme, jen bychom byli rádi, kdyby ze své nabídky automaticky nevyčlenil veškeré alternativy. Ne pro každého je malý turbomotor výhrou...


Ford prodal již 50 tisíc motorů 1,6 EcoBoost - 1 - Test Ford Mondeo Combi 16 EcoBoost 41Ford prodal již 50 tisíc motorů 1,6 EcoBoost - 2 - Test Ford Mondeo Combi 16 EcoBoost 42Ford prodal již 50 tisíc motorů 1,6 EcoBoost - 3 - Test Ford Mondeo Combi 16 EcoBoost 43
Motor 1,6 EcoBoost v nedávno testovaném Mondeu

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.