Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Golf R vs. A45 AMG vs. WRX STi ve sprintu: VW není radno podceňovat (videa)
30.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Golf R je mezi těmito soupeři nejslabší z pohledu výkonu i image. Jenže když přijde na skutečný boj, na papírové předpoklady ani pověst se nehraje.
Že „koncernová auta” s motory TSI jedou v přímce až neuvěřitelně dobře, jsme poznali už mnohokrát. A ne, neobviňujte Volkswagen, Škodu, Seat a další z nějakých nekalých praktik, výkony jejich aut jsme nejednou ověřovali „na brzdě” a beztak jela excelentně. Ať už se vám to líbí nebo ne, auta s motory TSI jsou dnes v poměru udávaného výkonu a dodávané dynamiky na vrcholu „potravinového řetězce” a konkurence na ně v tuto chvíli nemá ráznou odpověď.
Platí to hlavně o jednotce 2,0 TSI známé z mnoha vozů koncernu VW. Však teprve nedávno jsme vám ukázali, jak se velká a těžká Škody Superb s 280koňovou verzí tohoto motoru prakticky vyrovná lehkému a ostrému Civicu Type R. Uspořádali jsme přímé srovnání 220koňové Škody Octavia a staršího Subaru WRX STi s podobně překvapivým výsledkem a porovnali i Audi S3 Sedan s novým WRX STi, opět v podobném duchu.
Tentokrát vám nenabídneme vlastní srovnání, ale výsledek práce našich jihoafrických kolegů, kteří proti sobě ve sprintu postavili 300koňový VW Golf R, o 60 koní silnější Mercedes A 45 AMG, který byl a teď zase znovu je nejsilnějším hot hatchem vůbec, a 306koňové Subaru WRX STi. Snad netřeba dodávat, že Golf by měl být v tomto srovnání nejslabší. Má nejmenší výkon - oproti Subaru je rozdíl umocněn i menším objemem motoru, oproti Mercedesu je pak rozdíl ve výkonu opravdu značný. Mercedes je navíc nejlehčí, zbylí dva soupeři jsou na tom prakticky stejně.
Výsledek? Nebojte, Mercedes v tomto srovnání neprohraje, na to je proti Golfu až příliš jinde. S ohledem na rozdíl ve výkonu a hmotnosti, také v použitých převodovkách a vůbec snaze třícípé hvězdy postavit auto na krátké sprinty (viz tři první krátké převody, agresivní launch control apod.) je ale rozdíl docela malý. Srovnání Golfu se Subaru pak ještě lépe ukazuje, že 300 wolfburských koní a 300 koní odkudkoli jinud jsou dnes dvě trochu jiné věci. Však se podívejte sami...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:41 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis