Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování

Motor F22C1 je jedním z absolutních vrcholů evoluce, který ani dnes nezklame kohokoli, komu v žilách koluje vysokooktanový benzin. A co když mu přidáte další výkon s pomocí kompresoru? Ječí pořád stejně, akorát ještě víc jede.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování

14.5.2023 | Petr Miler

Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování

/

Foto: Honda

Motor F22C1 je jedním z absolutních vrcholů evoluce, který ani dnes nezklame kohokoli, komu v žilách koluje vysokooktanový benzin. A co když mu přidáte další výkon s pomocí kompresoru? Ječí pořád stejně, akorát ještě víc jede.

Hlavním trumfen Hondy S2000 a podstatou jejího ikonického statutu je motor s interním označením F20C, který je v sériovém stavu blízký dokonalosti. Považte, že do příchodu Ferrari 458 Italia držel rekord v litrovém výkonu mezi atmosférami a dodnes představuje vrchol historických tabulek. Jeho další vývojový stupeň F22C1, který byl prodáván v USA a v Japonsku, není o nic horší.

Právě ten se stal základem pohonné jednotky stroje, který můžete vidět v akci na videu níže. Motor dostal přeplňování, což puristy jistě vyděsí, protože se tak ale stalo s pomocí kompresoru, jednotka nemohla přijít o mnoho ze svých bezprostředních reakcí. A jistě nepřišla o mnoho ze svého zvukového projevu - s maximálními otáčkami stále se blížícími hranici 9 000 ot./min ječí při jízdě po Autobahnu podobně jako oběti Normana Batese.

Co všechno v něm zůstalo sériové, není zřejmé, s ohledem na ještě umírněný nárůst výkonu na 420 koní na zadních kolech ale předpokládáme, že to bude většina dílů. Pokud vás nyní zajímá litrový výkon, jsme na 195 koních na litr, to je pořád špička i mezi současnými přeplňovanými motory. Dynamika tomu odpovídá - na 250 km/h je auto jako nic a s trochou trpělivosti se prý rozjede až na 275 km/h. Asi nemáme důvod nevěřit.

Ale podívejte se na vše sami. Někdo bude výsledek jistě považovat za svatokrádež, která devastuje i historickou hodnotu vozu, jiní za přiblížení S2000 pomyslné dokonalosti. Je hezké, že auto zní jako pila a poslouchá na slovo, ale s výkonem kolem 240 koní dnes zase tolik parády nenaděláte. To 420 kobyl je jiný kalibr, však za chvíli uvidíte.


Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování - 1 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 05Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování - 2 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 06Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování - 3 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 07Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování - 4 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 08Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování - 5 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 11Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování - 6 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 12
Faceliftovaná Honda S2000 je možná o chloupek menší legenda než původní provedení téhož vozu, pořád je to ale něco. Když jejímu ikonickému motoru přidáte kompresor, začnou se dít věci, jak uvidíte za chvíli. Foto: Honda

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše