Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hot hatch vyzval na souboj naftové SUV. Dopadlo to tak, jak nikdo nečekal
30.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádné ořezávátko, ale nejsilnější dostupný hot hatch s pohonem 4x4 se postavil naftovému Audi SQ7. Obézní SUV nemělo mít šanci, jenže...
Audi si našlo zvláštní zábavu. Od uvedení svého parníku s označením SQ7 se baví na účet ostatních sportovních modelů jiných značek. Navzdory tvaru krabice, váze slona a dieselu pod kapotou se mu permanentně daří porážet menší a teoreticky rychlejší auta. Teorie je věc hezká, ale k ničemu, když cílem sprintu projedete poraženi. Velké problémy nedávno měl i italský sporťák, zaběhlé zvyklosti se teď ale pokusil změnit Ford.
Dieselové SUV si před kameru tentokrát vzalo ostrý Focus RS. To rozhodně není slabý soupeř, pod kapotou má turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru o výkonu 350 koní (257 kW) při 6 000 ot./min a nejvyšším točivém momentu 440 Nm v rozpětí 2 000 - 4 500 ot./min. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky přenáší výkon na všechna kola, takže umí sprintovat na 100 km/h za 4,7 sekundy. To vše při hmotnosti 1 485 kilogramů.
Audi SQ7 TDI vedle toho nemá mnoho co nabídnout. Jeho čtyřlitrový naftový osmiválec rozhodně není slabý, 435 koní (320 kW) výkonu při 3 750 ot./min a nejvyšší točivý moment 900 Nm v rozmezí 1 000 - 3 250 ot./min se ale nezdá být tolik při hmotnosti 2 345 kilogramů. To je o 58 procent víc, výkonu má víc jen o 24 %. Osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol nedávají proti Fordu podstatnou výhodu a i papírových 4,8 sekundy (jinak parádní údaj) zrychlení na stovku je horší než fordí výsledek.
Zdá se to být předem jasné a po ulitém startu Focusu RS o to jasnější. Jenže realita je nakonec jiná. Ford do boje vstupuje sebevědomě a Audi poodjede, během chvíle ale začne výrazně ztrácet a v cíli je poražen. Dvě desetiny sekundy nejsou mnoho, ale na 400 metrech sprintu to není ani málo. Navíc je překvapivé, že Audi je tím rychlejší, čím déle souboj pokračuje - čekali bychom už vzhledem k hmotnosti a aerodynamice opak. SQ7 si tak může připsat další zdokumentovaný skalp nadějného soupeře, tentokrát opravdu překvapivý...
Top Gear postavil vedle sebe dva zcela odlišné vozy. Člověk by si přirozeně vsadil na to lehčí a papírově rychlejší, jenže SQ7 je vážně hodně rychlé auto...
Zdroj: Top Gear@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda