Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC 2016: nový soutěžák odhalen, chce konečně vítězit
9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci obětovali letošní sezónu ve prospěch té příští, do které opětovně zasáhnou s modelem i20 WRC, stejným principálem týmu i jezdeckou posádkou.
Korejská automobilka má za sebou od svého návratu do světa WRC prozatím dvě plné sezóny, přičemž v té letošní skončila celkově třetí za Volkswagenem a Citroënem. Důvodem byl přitom ten fakt, že šlo de facto o „sebeobětování“. Automobilka totiž namísto plného soustředění na samotné závody spíše pilovala prototyp, který by měl zasáhnout do bojů o příčku nejvyšší již v úvodním závodu příští sezóny, tedy při Rallye Monte Carlo.
O technických parametrech se Korejci momentálně nezmiňují. Nicméně dodávají, že nové Hyundai i20 WRC má za sebou již osm tisíc testovacích kilometrů, přičemž je prý prokazatelně rychlejší než letošní provedení. Dle regulí je přitom samozřejmě možné počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který dostal do vínku systém zabraňující prodlevě turbodmychadla. Počítat je rovněž možné s pohonem všech kol a sekvenční převodovkou.
Kromě toho se měnit nebude ani složení týmu, jehož principálem zůstává Michael Nandan a mezi jezdci nadále figurují Dani Sordo, Hayden Paddon a Thierry Neuville. Ti pro letošek skončili v celkovém pořadí na osmém, devátém a šestém místě šampionátu, pro příští sezónu ale s ohledem na rychlejší vůz očekávají mnohem lepší výsledek. Zároveň Korejci doufají, že se jim povede po návratu do WRC vyhrát, a to nejednou.
Nic bližšího již momentálně nemůže dodat, tedy krom faktu, že opravdu zajímavá bude až sezóna 2017. Do té se zapojí rovněž Toyota, jejíž tým navíc povede legendární Tommi Mäkinen. Těšit se tedy můžeme na bitvu čtyř továrních stájí, tedy samozřejmě za předpokladu, že kauza Dieselgate nedonutí Volkswagen k odchodu...
Nové Hyundai i20 WRC má být podle korejské automobilky rychlejší než dosavadní verze, a to i díky vývoji na úkor letošních výsledků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva