Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem

Prezentace i30 Turbo musí počkat. Přednost má přeplňovaný Veloster a projekt WRC. Pak má ale dorazit skutečný soupeř nejostřejších hatchbacků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem

27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prezentace i30 Turbo musí počkat. Přednost má přeplňovaný Veloster a projekt WRC. Pak má ale dorazit skutečný soupeř nejostřejších hatchbacků.

Do začátku tiskové konference automobilky Hyundai zůstávají necelé dvě hodiny a už jsme vám stihli představit modernizovanou ix35 s palivovým článkem nebo nabroušenou i20 WRC připravenou porvat se v příštím roce s VW Polo WRC, Fordem Fiesta, Mini JCW nebo Citroënem DS3 o titul mistra světa v rallye. Než budou mít Korejci oficiality za sebou, můžeme si také říci, co Hyundai v Paříži mít nebude.

K modelům důležitým spíše z pohledu image než celkových prodejných čísel můžeme směle zařadit také novou třídveřovou variantu i30. Ve městě pod nejznámější ocelovou věží na světě je přítomna a svým decentně pozměněným designem nás už asi nepřekvapí, zarazí ovšem nepřítomnost už delší dobu slibovaného modelu s benzínovým turbomotorem.

Podle nejnovějších informací od britských kolegů z Autocaru bude existence připravovaného vozu - pracovně označovaného jako i30 GT nebo GTi - oznámena počátkem příštího roku na ženevském autosalonu, netušíme ovšem, či firma potvrdí tuto informaci konceptem. Korejský „warm hatch“ se pak prodeji ukáže až v roce 2014.

Je poněkud zvláštní, že by zástavba známě šestnáctistovky z Velosteru Turbo měla trvat tak dlouho, takže pokud mají Britové pravdu, nepochybně půjde o umělé pozdržení. Anebo je tady ještě druhá možnost a to ta, že Hyundai ve skutečnosti vyvíjí vůz s mnohem výkonnějším dvoulitrem, který by se pak mohl postavit nejen Golfu GTI ale i těžším kalibrům jako je Opel Astra OPC, Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Tomu by ostatně odpovídaly i záměry Korejců „být plně konkurenceschopný mezi evropskou špičkou“.

Strategie koncernu je momentálně taková, že přednost má Veloster Turbo, pak i20 WRC a až poté bude následovat i30 GTi.


Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem - 1 - Hyundai i30 3D oficialni prvni 01Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem - 2 - Hyundai i30 3D oficialni prvni 02Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem - 3 - Hyundai i30 3D oficialni prvni 03
Příznivcům značky bude muset v Paříži přítomnost třídveřové i30, GTi je pozdrženo

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.