Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní

Koncept pro korejskou Busan Motor Show dostal řádně poladěný dvoulitrový čtyřválec a pohon zadních kol. Do prodeje se však bohužel nechystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní

29.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept pro korejskou Busan Motor Show dostal řádně poladěný dvoulitrový čtyřválec a pohon zadních kol. Do prodeje se však bohužel nechystá.

Korejský autosalon sice začíná až zítra v pravé poledne, automobilka Hyundai však své exponáty představila již dnes. V případě modelů Grandeur a AG jsme přitom k dispozici měli opravdu podrobný tiskový a obrazový materiál, oproti tomu takový koncept Veloster Midship si můžeme prohlédnout jen na jediném snímku, přičemž poskrovnu je i dat. Ta, která známe, ovšem stojí za to.

Začneme ale nejprve designem, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo. To je vyrobeno z uhlíkových vláken, stejně jako difuzor a kryt motoru navazující na střechu. S tím korespondují černě lakovaná litá kola, mimo to ovšem Veloster dostal ještě přední kapotu s ventilačními otvory a rozšířené zadní blatníky. I v nich jsou otvory, ty však pro změnu slouží k zásobování agregátu čerstvým vzduchem.

Tím se můžeme přesunout k motoru, kterým není nic jiného než přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr Theta GDI. Oproti sérii byl ovšem usazen hned za zadními sedadly, přičemž jeho výkon narostl na 300 koní. Tento výkon míří na zadní kola, díky čemuž Veloster slibuje nejen působivou jízdní dynamiku, ale také zábavu za volantem. Kvůli tomu ostatně bylo odlehčeno zavěšení a zesíleno šasí.

Sériovou výrobu ale bohužel Korejci prozatím nemají v plánu. Na druhou stranu, i kdyby k ní došlo, čeští fanoušci značky z daného rozhodnutí profitovat nebudou. Automobilka totiž své sportovní modely (Veloster, Genesis Coupé) z tuzemského trhu stáhla a důraz klade spíše na užitkovost a praktičnost.


Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní - 1 - Hyundai Veloster Midship prvni foto
Hyundai Veloster Midship dostal uprostřed uložený motor, výkon 300 koní přitom míří na zadní kola. Více fotografií budeme mít nejspíš až zítra

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.