Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h

Možná ani nevíte, že se tu tohle auto oficiálně prodává, ale prodává. Má 460 atmosférických koní, může mít manuální převodovku a problém mu zjevně nedělají ani vysoké rychlosti. Škoda, že už to má spočítané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h

25.5.2023 | Petr Prokopec

Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h

/

Foto: Ford

Možná ani nevíte, že se tu tohle auto oficiálně prodává, ale prodává. Má 460 atmosférických koní, může mít manuální převodovku a problém mu zjevně nedělají ani vysoké rychlosti. Škoda, že už to má spočítané.

O budoucnosti Fordu jsme se podrobněji rozpovídali včera. A nebylo to veselé psaní. Modrý ovál totiž nadále směřuje k úplné elektromobilitě, což je krok, který zejména v případě této automobilky nedává žádný smysl. Již více než sto let je totiž spojena s dostupnými vozy. Že ji přitom lidé neberou jako prémiového výrobce, se ukázalo v posledních pár dekádách, kdy Ford poslal k ledu základní úrovně výbav a nahradil je dražšími. Prodeje záhy skokově letěly dolů. Z této šlamastyky se pak značka chce dostat s pomocí ještě dražších a přitom o poznání méně využitelných elektrických aut? Koho tohle napadlo?

Je pochopitelně možné, že strategie představená šéfem automobilky Jimem Farleym bude nakonec úspěšná, aktuálně ale nemáme jediný důvod tomu věřit. Znovu se jí však věnovat nebudeme, místo toho si posvítíme na vůz, o který bohužel přijdeme. S budoucností značky si totiž netyká benzinový Mustang. Zvláště pak verze osazené osmiválcovým motorem, který produkuje opravdu působivý zvuk. Mimo to nicméně jednotka stojí také za působivou dynamikou, jak dokládají i kolegové ze země tulipánů.

Lidé z AutoTopNL na Youtube totiž vyvezli na německý Autobahn provedení Mach 1. To dostalo do vínku 460 atmosférických koní, s nimiž zvládá stovku za 4,8 sekundy. Tedy za předpokladu, že zvolíte šestistupňovou manuální převodovku. K mání je nicméně také desetistupňový automat, který akceleraci zkracuje na 4,4 s. Udávaná nejvyšší rychlost je pak v obou případech shodná (262 km/h). Ford se však zrovna v tomto ohledu držel poněkud zpátky, neboť skutečné maximum vozu je o fous dál.

Nizozemci se totiž s vozem rozjeli až na tachometrových 278 km/h, což odpovídá 268 km/h dle GPS. Více než dvoustovky navíc Mustang Mach 1 dosahuje opakovaně bez sebemenšího zaváhání. To je u vozu, který je k mání za 1 806 900 Kč, velmi slušné. Základní provedení taktéž osazené pětilitrem, jen naladěným na 449 koní, vás pak vyjde dokonce ještě o 300 tisíc korun levněji. Stovku s ním pak za řevu osmiválce stále pokoříte pod pět sekund, zatímco maximálka činí 250 km/h.


Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h - 1 - Ford Mustang Mach-1 2021 EU verze 01Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h - 2 - Ford Mustang Mach-1 2021 EU verze 02Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h - 3 - Ford Mustang Mach-1 2021 EU verze 06
Mustang Mach 1 se ukázal na německém Autobahnu, kde dostál své pověsti patřičně hlučného amerického muscle caru. Zároveň ukázal, že tovární data jsou poněkud podhodnocená, ale co je to komu platné, když tu tak jako tak končí. Foto: Ford

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše