Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar

Ford se rozhodl jít „all in” do elektromobility, nejprve si na ni ale musí vydělat prodejem spalovacích aut. S tím mu má pomoci také Mustang Dark Horse, jehož osmiválec zní opravdu hrozivě. Jenže zůstane tomu tak jen v USA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar

29.5.2023 | Petr Prokopec

Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar

/

Foto: Ford

Ford se rozhodl jít „all in” do elektromobility, nejprve si na ni ale musí vydělat prodejem spalovacích aut. S tím mu má pomoci také Mustang Dark Horse, jehož osmiválec zní opravdu hrozivě. Jenže zůstane tomu tak jen v USA.

Současné směřování Fordu se nám ani za mák nelíbí. Protože ale na rozhodnutí značky nejspíše nic nezměníme, nezbude nám než její touhu po urychlené elektrifikaci akceptovat a radovat se z posledních spalovacích Mohykánů. Jedním z nich je i Mustang Dark Horse, tedy prozatímní vrchol sedmé generace legendárního muscle caru. S tou automobilka přišli už loni, až letos ale pouští ven další detaily.

Dark Horse se tedy kupříkladu bude pyšnit elektronickou ruční brzdou, jenž nicméně nedorazila v podobě tlačítka. Místo toho zde máme tradiční madlo, za které mohou majitelé zatáhnout ve snaze o utrhnutí zadních kol. Ta mohou být i vyrobena z karbonu, byť v takové chvíli budete muset sáhnout do kapsy o poznání hlouběji. Příplatkový je nicméně i samosvorný diferenciál Torsen, výztuha v motorovém prostoru, lepší tlumiče či brzdy Brembo.

Vás ale nejspíše zajímá hlavně motor. Tím je pětilitrový osmiválec Coyote, který byl naladěn na 506 koní výkonu a 566 Nm točivého momentu, jenž může přenášet manuální či automatická převodovka. První zmíněná disponuje dutou hlavicí, abyste ji mohli bez popálení uchopit i v letních měsících. Zatím je nicméně otázkou, s jakou dynamikou bude spojena. U desetistupňového automatu se však čeká sprint na stovku pod 4 sekundy.

Výroba odstartuje letos v létě, první videa s novým černým koněm mezi sportovními kupé se ale objevují již nyní. Obvykle je mají na svědomí ke značce loajální youtubeři, takže se z nich nic podstatného nedozvíte, neboť jim bylo zapovězeno šířit jakékoli negativní pocity. Přesto mohou leccos ukázat a mezi tím i zvuk pohonné jednotky. S osmiválcem je totiž spojeno opravdu hrozivé dunění. Nejde navíc o nic umělého, jak youtuber Tedward dokazuje po otevření dveří.

Přesně o tohle chce Ford během několika málo let ochudit všechny, v Evropě máme ale bez ohledu na jeho rozhodnutí smůlu už teď. Nový Mustang sice dorazí a verze Dark Horse s ním, místní hlukové limity ale takový projev nedovolí ani náhodou. Místo černého koně mezi sportovními kupé tu tak budeme mít spíše zkrotlého poníka. A pořád to bude lepší než elektrický odvar z něj...


Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar - 1 - Ford Mustang 2022 prvni sada 21Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar - 2 - Ford Mustang 2022 prvni sada 26Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar - 3 - Ford Mustang 2022 prvni sada 13
Mustang Dark Horse dostal do vínku řadu zajímavých prvků, zaujme ale hlavně osmiválcem pod kapotou, který může zadní kola roztáčet i skrze manuál. Zní opravdu božsky, evropská verze ale tak hlasitá nebude moci být ani náhodou. Foto: Ford

Zdroj: Tedward@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.