Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na jeden z posledních sportovních sedanů s V8 bez turba v akci na Autobahnu je smutná podívaná
5.7.2021 | Petr Miler
Mělo by to být něco, co automobilového nadšence potěší a záběry z německé dálnice mají tu moc. Současně ale rmoutí - jednak proto, že tohle auto už není a nebude. A také proto, že jej dnes dynamicky pokoří kde co.
Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, že to vůbec není tak dávno, co jsme publikovali test Lexusu IS F jako něco naprosto normálního. Před pár týdny uběhlo od té chvíle pouhých 13 let a pamatuji si to, jako by to bylo včera. Tehdy automobilky hrnuly na trh nové osmiválcové sportovní sedany, kombíky a kupé střední třídy jedno za druhým a zdálo se, že pod kapotu těchto aut se brzy dostanou snad dvanáctiválce. Ale najednou všechno skončilo.
Žádný z klenotů tehdejší produkce nedostal nástupce, který by držel nastavenou lajnu. Moc nad trhem začaly místo zákazníků přejímat regulace Evropské unie a stroje s osmiválcovými motory bez turba nedostaly nástupce buď žádné a nebo jen s menšími přeplňovanými motory. A tento trend trvá dodnes - dynamika aut se dál zlepšovala a zřejmě i zlepšovat bude, charakter už se ale jen vytrácel. A je velmi pravděpodobné, že ani toho už nepřibude.
Zmíněný Lexus, který toho v testu vlastně moc nepředvedl a absolutně neměl co říci vedle vypiplané německé konkurence, se tak dnešní optikou jeví jako něco výjimečného. Působí tak i na přiloženém videu AutoTopNL z německé dálnice, na kterém předvádí svou dynamiku s odstupem více jak dekády. Nutí nás tím trochu zamáčknout slzu v oku, takové auto už svět nepozná, současně je ale třeba říci, že pro opětovné nastolení jeho někdejší úrovně by to dnes chtělo více dynamiky.
Ačkoli 423 koní a 505 Nm z motoru 5,0 V8 nezní jako málo, s dobovými limity efektivity přenosu výkonu není výsledkem žádná akcelerační nirvána. Stovka za 5,18 sekundy, dvoustovka za 16,39 s a maximálně dosažených 268 km/h (auto by ale podle všeho jelo dál) nejsou špatné hodnoty, podobně rychlé jsou ale dnes špičkové třílitrové diesely, které navíc ve srovnání s nekonečně a až nepochopitelně užraným (opět viz test) IS F budou jezdit podobně rychle tak se čtvrtinovou, možná třetinovou spotřebou. Podívejte se na to a zamáčkněte slzu s námi, je to tak či onak už jen minulost, která se stěží kdy nevrátí.
Lexus IS F svého času zaostával za německými soupeři, dnes se ale díky svému motoru zdá být zcela výjimečným. A to přesto, že vlastně nějak zvlášť rychle nejede. Foto: Lexus
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před hodinou - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11