Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z posledních aut s motorem bez turba a ručním řazením na Autobahnu je splněný sen puristů
30.12.2021 | Petr Prokopec
Nebýt bujících regulací zejména Evropské unie, je nepochybné, že tímto směrem by nadále mířila jedna silná větev vývoje. Takto jím míří v podstatě jediné aspoň trochu normální auto, Porsche 911 GT3, které je ve verzi Touring puristické, jak to jen jde.
Svět poslední dobou jako by se zbláznil. V automobilové branži za tím stojí hlavně tlaky na masové rozšíření elektromobility, která je považována za jedinou udržitelnou formu individuální dopravy. Že tomu tak není, potvrzuje bezpočet studií a analýz, které mají stále širší zastání ve vědecké obci. Zachování aut se spalovacími motory alespoň pro určitá využití dává smysl, neboť se k tomu nejen hodí, ale není třeba kvůli nim budovat novou infrastrukturu a vyvíjet a vyrábět bezpočet nových automobilů. A pokud přepřáhnou na syntetická paliva, dolů mohou jít i emise CO2.
S touto myšlenkou je spojováno především Porsche, které si uvědomuje, že by rozhodně nebylo v takové pozici, v jaké je, kdyby nebylo loajálních fanoušků a zákazníků. Tato skupina nadšenců přitom udržuje v provozu téměř veškerou produkci, jaká kdy Zuffenhausen či další továrny značky opustila. A jakkoliv se v kontextu s globální populací nejedná o zas tak početnou skupinu, Porsche se k ní rozhodně nechce obrátit zády. Pokud by to totiž udělalo, nejspíše již nikdy by danou důvěru nezískalo zpět.
Německá automobilka proto horečnatě kope právě za syntetická paliva, která mají od příštího roku pohánět Porsche Cup. A do budoucna by se měla zasloužit i o to, že nadále budou provozovány i spalovací vozy značky, pokud přepřáhnou z klasického benzinu na nové pohonné hmoty. Což by ve výsledku neměl být problém, neboť dle Porsche mohou syntetické palivo užívat jak moderní, tak i letité motory, a to bez nutnosti jakýchkoliv technických změn.
Ve výsledku byste se tedy neměli obávat koupě nového Porsche 911 GT3, které můžeme považovat za zázrak moderní doby, zvláště pak ve verzi Touring. Kupé totiž dostalo čtyřlitrový atmosférický šestiválec, se kterým lze spárovat i manuální převodovku. Něco takového již nenabízí nikdo jiný a i samotné atmosféricky plněné motory jsou ve skutečně sériově vyráběných výkonných autech raritou - krom Porsche je v Evropě najdeme jen Audi R8, Lamborghini Huracán a Ferrari 812. V USA by se ještě pár dalších kousků našlo, jako nová Corvette, ale i tam je jich poskrovnu. Právě proto je třeba syntetickým palivům fandit, neboť jen s jejich pomocí tato koncepce dokáže přežít i následující roky. Také budoucí generace si tak budou moci užívat fantastického zvukového doprovodu.
Právě ten si i s ručním řazením můžete vychutnat na níže přiloženém videu, které mapuje ježdění právě novou GT3 Touring zejména po německé dálnici. Motor produkující až 510 koní evidentně nijak netrpí absencí přeplňování a po Autobahnu létá zcela samozřejmě i v rychlostech přes 300 km/h. S akcelerací ze 100 na 200 km/h se pak i bez zvláštní snahy dostane pod 8 sekund, což je stále rajón supersportovních aut. Na druhou stranu ale takové auto není zrovna levné, cena 911 992 GT3 Touring startuje na tučných 4 917 000 Kč.
Nové Porsche 911 GT3 Touring je půsovibě rychlé a po zvukové stránce oslňující. Nicméně za to, že si v roce 2021 můžete koupit atmosférický motor s manuálem, je třeba sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva