Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jen u Tesly: firma na dálku prodloužila dojezd autům, aby snáze prchla před Irmou
11.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to v prvé řadě šlechetné, ukazuje to ale také, jak moc je dnes Tesla v některých věcech jiná než ostatní automobilky.
Pokud vám včera šla po krku vaše manželka jménem Irma kvůli tomu, že jste ji nepopřáli k svátku a hledáte spásu v tomto článku, musíme vás zklamat - v takových situacích Tesla podporu neposkytuje. Jde tu o hurikán Irma, snad nepřehlédnutelný jev sužující jižní pobřeží Spojených států, zejména pak Floridu. A právě floridským majitelům svých aut se Tesla pokusila naznačeným způsobem pomoci.
Ptáte se, jak je to možné? Jak jde z elektromobilu na dálku „vykřesat” delší dojezd, když je limitován v prvé řadě fyzickými možnostmi akumulátorů? Ne tak docela, chce se říci - dříve prodávané Modely S a X s číslem 60 v názvu totiž reálně mají větší akumulátor, než jaký na první pohled přiznávají, mají tentýž jako typy 75. Tesla zkrátka nechce vyrábět desatero různých baterek, a tak vyrábí jen menší množství, než které nabízí - některé pak na avizovanou kapacitu omezuje softwarově.
Můžete to považovat za zvláštní, ale automobilce se to tak jistě vyplatí, jinak by to nedělala. A špatné to není ani pro zákazníky - když se po čase rozhodnou, že chtějí akumulátor větší, stačí si připlatit a je jim na dálku „odemčen”. Právě k tomuto „odemčení” nyní došlo v případě floridských majitelů Tesel v evakuovaných zónách na dálku a zdarma, aniž by o to žádali. Aby jim značka pomohla snáze uniknout před blížící se katastrofou - dodatečný dojezd okolo 48 km při normální jízdě mohl snadno přijít vhod.
Je to pochopitelně šlechetné, ukazuje to ale také, jak moc je dnes Tesla v některých věcech jinde, neboť „sáhnout” do samé podstaty fungování auta dnes na dálku nikdo jiný z automobilek vyrábějících alespoň desetitisíce aut nedokáže. Že to je konkurenční výhoda, není pochyb, i proto ji Tesla takto využívá. A také proto ji chce i Volkswagen co nejdříve smáznout...
Majitelé Tesel Model S a X s označením 60 (na fotografiích Model S P100D) dostali od automobilky na cestu před Irmou příjemný dárek - větší kapacitu akumulátoru zajišťující delší dojezd
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 12:42 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan