Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jen u Tesly: firma na dálku prodloužila dojezd autům, aby snáze prchla před Irmou
11.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to v prvé řadě šlechetné, ukazuje to ale také, jak moc je dnes Tesla v některých věcech jiná než ostatní automobilky.
Pokud vám včera šla po krku vaše manželka jménem Irma kvůli tomu, že jste ji nepopřáli k svátku a hledáte spásu v tomto článku, musíme vás zklamat - v takových situacích Tesla podporu neposkytuje. Jde tu o hurikán Irma, snad nepřehlédnutelný jev sužující jižní pobřeží Spojených států, zejména pak Floridu. A právě floridským majitelům svých aut se Tesla pokusila naznačeným způsobem pomoci.
Ptáte se, jak je to možné? Jak jde z elektromobilu na dálku „vykřesat” delší dojezd, když je limitován v prvé řadě fyzickými možnostmi akumulátorů? Ne tak docela, chce se říci - dříve prodávané Modely S a X s číslem 60 v názvu totiž reálně mají větší akumulátor, než jaký na první pohled přiznávají, mají tentýž jako typy 75. Tesla zkrátka nechce vyrábět desatero různých baterek, a tak vyrábí jen menší množství, než které nabízí - některé pak na avizovanou kapacitu omezuje softwarově.
Můžete to považovat za zvláštní, ale automobilce se to tak jistě vyplatí, jinak by to nedělala. A špatné to není ani pro zákazníky - když se po čase rozhodnou, že chtějí akumulátor větší, stačí si připlatit a je jim na dálku „odemčen”. Právě k tomuto „odemčení” nyní došlo v případě floridských majitelů Tesel v evakuovaných zónách na dálku a zdarma, aniž by o to žádali. Aby jim značka pomohla snáze uniknout před blížící se katastrofou - dodatečný dojezd okolo 48 km při normální jízdě mohl snadno přijít vhod.
Je to pochopitelně šlechetné, ukazuje to ale také, jak moc je dnes Tesla v některých věcech jinde, neboť „sáhnout” do samé podstaty fungování auta dnes na dálku nikdo jiný z automobilek vyrábějících alespoň desetitisíce aut nedokáže. Že to je konkurenční výhoda, není pochyb, i proto ji Tesla takto využívá. A také proto ji chce i Volkswagen co nejdříve smáznout...
Majitelé Tesel Model S a X s označením 60 (na fotografiích Model S P100D) dostali od automobilky na cestu před Irmou příjemný dárek - větší kapacitu akumulátoru zajišťující delší dojezd
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch