Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou

Některé věci se v posledních letech změnily až krutě rychle. Zatímco ještě v roce 2015 si bylo možné koupit do kupé střední třídy motor 6,2 V8, za chvíli už půjde jen o 2,0 R4. Než se tak stane, dá se naposledy objednat vůz s motorem 4,0 V8, tohle berte jako rozlučku s ním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou

26.2.2022 | Petr Prokopec

Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou

/

Foto: Mercedes-Benz

Některé věci se v posledních letech změnily až krutě rychle. Zatímco ještě v roce 2015 si bylo možné koupit do kupé střední třídy motor 6,2 V8, za chvíli už půjde jen o 2,0 R4. Než se tak stane, dá se naposledy objednat vůz s motorem 4,0 V8, tohle berte jako rozlučku s ním.

Auta s motory V8 nebyla donedávna ničím až tak zvláštním. Do nejmenších modelů je standardně koupit nešlo, od střední třídy už jste si ale mohli vybírat. Takové BMW řady 3 jím disponovalo do roku 2013, Audi A4 do roku 2015 (a ještě o pár let dříve ani nemuselo jít o vrcholný typ RS4) a Mercedes C jím disponuje dokonce dodnes. A ve vyšších třídách byly vždy ještě mnohem běžnější, tyhle časy ale končí.

Můžeme si sice říci, že i tato auta prošla dekádami složitého vývoje a do vzduchu dnes i přes extrémní vyšší výkony vypouští stále méně emisí. Navíc se takových aut prodá v rámci globální produkce jen nepatrný zlomek, a považovat je tedy za zhoubu planety nemůžeme ani náhodou. Jelikož ale politici chtějí ukázat, že měří všem jedním metrem, je třeba se začít i s osmiválci loučit.

Dnes můžeme nostalgickou slzu zamáčknout při sledování přiloženého videa, jehož hlavní hvězdou je vedle rychlostně neomezené německé dálnice také 510koňový Mercedes-AMG C63 S Coupe. Tedy stále ještě dosluhující generace řady C, která se jako poslední auto svého druhu v Evropě motorem V8 chlubí. Nesmíme totiž zapomínat na skutečnost, že nástupce už bude k mání jen s hybridizovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, což je obrovský sešup. A jakkoliv na první pohled nabídne vyšší výkon, na ten druhý je vám již jasné, že elektromotor nebude k dispozici vždy a dynamiku více než co jiného ovlivní stovky kilo navíc.

Tím nechceme říci, že dnešní osmiválcové C63 S je vrcholem evoluce. K tomu má vlastně docela daleko, konkurenční šestiválcová biturba jsou v lecčem dál, i tak ale máme čeho litovat - je to specificky charakterní vůz, který má své kouzlo. Přičemž je jasné, že s jeho odchodem se znovu změní automobilová kultura. Podobné stroje si už kvůli jejich technice dnes na zdi lepí řada dětí, z nichž některé si později v dospělosti mohou splnit svůj sen. Čeká nás ale totéž u dvoulitrových hybridů? Nemyslíme si to, část kouzla bude prostě pryč.


Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou - 1 - Mercedes-AMG C63S Coupe 2019 ilustracni foto 01Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou - 2 - Mercedes-AMG C63S Coupe 2019 ilustracni foto 02Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou - 3 - Mercedes-AMG C63S Coupe 2019 ilustracni foto 03Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou - 4 - Mercedes-AMG C63S Coupe 2019 ilustracni foto 04Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou - 5 - Mercedes-AMG C63S Coupe 2019 ilustracni foto 05Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou - 6 - Mercedes-AMG C63S Coupe 2019 ilustracni foto 06
Prozatím poslední Mercedes-AMG C63 S Coupe stále ještě disponuje osmiválcem a objednat si ji můžete za ceny od 2,5 milionu korun. Jeho nová generace ovšem přepřáhne na hybridizovaný čtyřválec, dnešní provedení tak symbolizuje konec jedné automobilové éry. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše