Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní
6.4.2022 | Petr Prokopec
Není zajímavý jen poměrem zdvihového objemu k výkonu, který generuje, ale i řadou použitých technologií. Škoda, že má jen tři válce, i díky tomu ale nakonec zní hodně hrubě.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na Koenigsegg Gemera. První čtyřmístný vůz švédské značky byl představen v roce 2020, přičemž v tom příštím má zamířit do výroby. O to překvapivější tedy bylo, když se objevil v nabídce jednoho amerického dealera. Navíc nešlo o uvolněné místo na čekací listině, nýbrž o reálný vůz. Jak se nicméně ze všech indicií zdá, k mání je pouze předprodukční exemplář, který navíc nepohání kombinace spalovací jednotky a tří elektromotorů, nýbrž pouze elektrické agregáty usnadňující pohyb na výstavách.
Jak totiž aktuálně potvrdili přímo Švédové, Gemera je stále ve vývoji. Navíc jde o ranou fázi testů, během které je potenciál dvoulitrového tříválce s převratnou technologií Freevalve omezen 4 500 otáčkami. V produkčním hávu by nicméně motor měl zvládat o 4 000 ot./min. více. Produkovat pak bude 600 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu, ke kterým elektromotor roztáčející přední kola přihodí dalších 400. Každý z dvojice zadních elektromotorů je pak naladěn na 500 koní, přičemž celkově soustava nabídne neskutečných 1 724 koní.
I přestože tedy Gemera váží poměrně tučných 1 850 kilogramů, díky výkonnému plug-in hybridnímu ústrojí má zvládat sprint na stovku za 1,9 sekundy. Maximum pak činí 400 km/h při využití všech jednotek, v případě těch elektrických je však nejvyšší rychlost omezena na 300 km/h. To je pochopitelně daleko více, než zvládá většina aut, dlouho si nicméně této rychlosti užívat nebudete. Baterie totiž mají kapacitu pouze 15 kWh, jenž má stačit na 50 km. Ovšem rozhodně ne při plném plynu, v tu chvíli bychom nepočítali s více jak 5 až 10 km.
Šéf automobilky Christian von Koenigsegg přitom své nové dítko nazývá „spořičem času“. Za tím stojí jeho čtyřmístný interiér, do kterého se mohou naskládat hned čtyři technici. Vývoj proto kráčí kupředu daleko rychleji než třeba u modelů Jesko a Regera, které jsou taktéž ve fázi pojízdných prototypů. Švédové nás přitom v následujících měsících budou zásobovat novinkami o pokroku, zatím si tak můžeme vychutnat alespoň nastartování jednotky, která rozhodně nezní titěrně. Tříválec nezapře, její projev je ale i díky tomu dosti drsný.
Koenigsegg Gemera je momentálně stále ve vývoji, příští rok by však měla začít jeho výroba. Ta je limitována počtem 300 kusů, což znamená, že má jít o nejmasovější model značky, dá-li se toto slovo v souvislosti s Koenigseggem použít. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami