Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní

Není zajímavý jen poměrem zdvihového objemu k výkonu, který generuje, ale i řadou použitých technologií. Škoda, že má jen tři válce, i díky tomu ale nakonec zní hodně hrubě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní

6.4.2022 | Petr Prokopec

Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní

/

Foto: Koenigsegg

Není zajímavý jen poměrem zdvihového objemu k výkonu, který generuje, ale i řadou použitých technologií. Škoda, že má jen tři válce, i díky tomu ale nakonec zní hodně hrubě.


Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na Koenigsegg Gemera. První čtyřmístný vůz švédské značky byl představen v roce 2020, přičemž v tom příštím má zamířit do výroby. O to překvapivější tedy bylo, když se objevil v nabídce jednoho amerického dealera. Navíc nešlo o uvolněné místo na čekací listině, nýbrž o reálný vůz. Jak se nicméně ze všech indicií zdá, k mání je pouze předprodukční exemplář, který navíc nepohání kombinace spalovací jednotky a tří elektromotorů, nýbrž pouze elektrické agregáty usnadňující pohyb na výstavách.

Jak totiž aktuálně potvrdili přímo Švédové, Gemera je stále ve vývoji. Navíc jde o ranou fázi testů, během které je potenciál dvoulitrového tříválce s převratnou technologií Freevalve omezen 4 500 otáčkami. V produkčním hávu by nicméně motor měl zvládat o 4 000 ot./min. více. Produkovat pak bude 600 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu, ke kterým elektromotor roztáčející přední kola přihodí dalších 400. Každý z dvojice zadních elektromotorů je pak naladěn na 500 koní, přičemž celkově soustava nabídne neskutečných 1 724 koní.

I přestože tedy Gemera váží poměrně tučných 1 850 kilogramů, díky výkonnému plug-in hybridnímu ústrojí má zvládat sprint na stovku za 1,9 sekundy. Maximum pak činí 400 km/h při využití všech jednotek, v případě těch elektrických je však nejvyšší rychlost omezena na 300 km/h. To je pochopitelně daleko více, než zvládá většina aut, dlouho si nicméně této rychlosti užívat nebudete. Baterie totiž mají kapacitu pouze 15 kWh, jenž má stačit na 50 km. Ovšem rozhodně ne při plném plynu, v tu chvíli bychom nepočítali s více jak 5 až 10 km.

Šéf automobilky Christian von Koenigsegg přitom své nové dítko nazývá „spořičem času“. Za tím stojí jeho čtyřmístný interiér, do kterého se mohou naskládat hned čtyři technici. Vývoj proto kráčí kupředu daleko rychleji než třeba u modelů Jesko a Regera, které jsou taktéž ve fázi pojízdných prototypů. Švédové nás přitom v následujících měsících budou zásobovat novinkami o pokroku, zatím si tak můžeme vychutnat alespoň nastartování jednotky, která rozhodně nezní titěrně. Tříválec nezapře, její projev je ale i díky tomu dosti drsný.


Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní - 1 - Koenigsegg Gemera 2020 nova sada 01Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní - 2 - Koenigsegg Gemera 2020 nova sada 02Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní - 3 - Koenigsegg Gemera 2020 nova sada 03Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní - 4 - Koenigsegg Gemera 2020 nova sada 04Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní - 5 - Koenigsegg Gemera 2020 nova sada 05Koenigsegg poprvé nahodil svůj převratný nový motor, z 2 litrů objemu doluje neskutečných 600 koní - 6 - Koenigsegg Gemera 2020 nova sada 06
Koenigsegg Gemera je momentálně stále ve vývoji, příští rok by však měla začít jeho výroba. Ta je limitována počtem 300 kusů, což znamená, že má jít o nejmasovější model značky, dá-li se toto slovo v souvislosti s Koenigseggem použít. Foto: Koenigsegg

Zdroj: Koenigsegg

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.