Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3.
7.1.2022 | Petr Prokopec
Devítinásobného vítěze Le Mans už na startu slavné čtyřiadvacetihodinovky asi neuvidíme, závodnické rukavice ale do koše nehodil. Zúčastnil se klání historických vozidel, kde kvůli incidentu klesl na 18. příčku, během pouhých pěti kol byl ale zpět na pódiu.
Dánský závodník Tom Kristensen je jednou z největších legend Le Mans, přičemž mnohými (včetně nás) bývá považován za absolutního krále tohoto závodu. Slavnou čtyřiadvacetihodinovku totiž vyhrál devětkrát, z toho šestkrát v řadě (v letech 2000 až 2005). S výjimkou ročníku 2003, kdy řídil prototyp Bentley, přitom veškeré zlaté vavříny získal se značkou Audi. S touto automobilkou jsou pak spojené i jeho úspěchy v závodě 12 hodin Sebringu, kde pro změnu kraloval šestkrát. I to je mezi jezdci rekord.
Kristensen letos v létě oslaví své pětapadesáté narozeniny. Profesionální závodní rukavice pak sice již pověsil na hřebík, v automobilovém světě nicméně zůstává i nadále činný. V případě Audi zastává pozici firemního ambasadora, spíše než vývoji závodních aut se ovšem věnuje fyzické a psychické přípravě mladých závodníků. Těm pak za volantem neustále dokazuje, že věk je pouhé číslo a že zkušenosti se nedají nikterak nahradit. Zvláště když Dán vyhrál závod v každé divizi, v níž kdy závodil.
Na vítězství se mu pak sice nepovedlo dosáhnout v rámci podniku Gurney Cup, jenž byl uspořádán v rámci 79. setkání členů goodwoodského klubu, ovšem i tak jeho jízda vstoupí do historie. Po dobré kvalifikaci totiž při závodě došlo k incidentu, po kterém na tři kola zamířil na trať safety car. Kristensen, který kokpit sdílel se Samem Hancockem, se kvůli tomu propadl na 18. příčku, z čehož jistě neměl velkou radost. S o to větší razancí ale následně šlapal na plynový pedál historického Fordu GT40.
Během pouhých pěti kol se tak vyšplhal na třetí příčku, v podstatě tak došlo na předjetí či alespoň na pokus o předjetí v každé zatáčce okruhu. Jeho jízda pak naštěstí byla zaznamenána na video, díky čemuž si ji můžete plně vychutnat, navíc přímo z kokpitu. Pokud dojdete k názoru, že ostatní zde působí spíše jen v roli mobilních šikan, vůbec se vám nebudeme divit. Co Kristensen předvádí, je čiré mistrovství.
Tom Kristensen spojil svou profesionální kariéru hlavně s Audi. Nepřekvapivě pak zůstává firemním ambasadorem, přičemž okusit mohl i soutěžní speciál R8 LMS GT2. Foto: Audi
Zdroj: Goodwood Road & Racing
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024