Luxusní limuzína Rolls-Roycu dostala brutální přestavbu, teď má šest kol a rozchod tanku

S ohledem na zemi registrace a povahu úpravy větříme, kdo by mohl být majitelem, na tom ale nakonec až tak nesejde. Britská limuzína se třemi nápravami a terénním stylem budí značnou pozornost sama o sobě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Luxusní limuzína Rolls-Roycu dostala brutální přestavbu, teď má šest kol a rozchod tanku

20.6.2022 | Petr Prokopec

Luxusní limuzína Rolls-Roycu dostala brutální přestavbu, teď má šest kol a rozchod tanku

/

Foto: Rolls-Royce

S ohledem na zemi registrace a povahu úpravy větříme, kdo by mohl být majitelem, na tom ale nakonec až tak nesejde. Britská limuzína se třemi nápravami a terénním stylem budí značnou pozornost sama o sobě.


Se třemi nápravami měla většina lidí až do roku 2013 spojené především nákladní vozy, případně vojenskou techniku. Do hry nicméně vstoupil Mercedes, který se rozhodl svou legendární třídu G osadit právě pohonem 6x6. Jen u toho však nezůstal, každá z náprav byla totiž portálová. A aby toho nebylo málo, staral se o jejich pohon 5,5litrový přeplňovaný osmiválec, který produkoval 544 koní. Navzdory své nemalé 4,1tunové hmotnosti se tak šestikolka rozjela na stovku za 7,8 sekundy při své cestě za elektronicky omezenými 160 km/h.

Mercedes vyrobil pouze 100 exemplářů tohoto auta, z nichž každý startoval na 379 tisících Eur. To je dnešní optikou 9,3 milionu korun, ovšem i přes tak enormní cenu byl zájem opravdu značný. Nebylo tedy nikterak překvapivé, když se tímtéž směrem vydala i řada tuningových firem, jenž na šestikolky přepracovaly mnohé off-roady. Mezi nimi přitom nechyběl ani Land Rover Defender, ani Jeep Wrangler či Ford SVT Raptor.

Jak se nicméně zdá, třícípá hvězda byla inspirací i pro mnohem bláznivější kreace. Jednu z nich se povedlo nafotit na nizozemském letišti Schiphol, přičemž by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby nakonec obohatila vozový park Jona Olssona. Jde totiž přesně o ten typ vozu, který ideálně zapadá do vkusu slavného lyžaře, navíc v Nizozemsku si nechává svá auta stavět už tradičně. Na šestikolku byl tentokrát překonvertován Rolls-Royce Phantom sedmé generace.

Továrnu tedy tento kousek opustil někdy mezi roky 2003 až 2009, a to s 6,75litrovým dvanáctiválcem pod kapotou. Je pak otázkou, zda byl motor spárován se standardním či prodlouženým rozvorem, to je však nyní jedno. Po příchodu třetí nápravy totiž vůz výrazně narostl, v případě délky tak překonává i 6 084 milimetrů prodloužené verze. Více místa vzadu vůči ní ale rozhodně nenabízí.

Dost by nás zajímalo, jak si toto provedení vede v terénu, světlá výška totiž zjevně příliš nenarostla. Na druhou stranu tu máme ochranné trubkové rámy či přídavnou střešní světelnou rampu, stejně jako poměrně robustní „zahrádku“. Mimo silnice je tedy nejspíše toto provedení velmi schopné, jak ostatně naznačují i terénní pneumatiky. Doufejme tedy, že se o tomto kousku časem povede zjistit víc, je to hodně bláznivá věc.


Luxusní limuzína Rolls-Roycu dostala brutální přestavbu, teď má šest kol a rozchod tanku - 1 - Rolls-Royce Phantom 2003 ilustracni foto 01Luxusní limuzína Rolls-Roycu dostala brutální přestavbu, teď má šest kol a rozchod tanku - 2 - Rolls-Royce Phantom 2003 ilustracni foto 02Luxusní limuzína Rolls-Roycu dostala brutální přestavbu, teď má šest kol a rozchod tanku - 3 - Rolls-Royce Phantom 2003 ilustracni foto 03
Takto vypadala sedmá generace Rolls-Royce Phantom v sériovém provedení. Na její brutální šestikolovou verzi se můžete podívat níže. Ilustrační foto: Rolls-Royce

Zveřejnil(a) Alper Dmr dne Sobota 18. června 2022

Zveřejnil(a) Alper Dmr dne Sobota 18. června 2022

Zveřejnil(a) Alper Dmr dne Sobota 18. června 2022

Zdroj: Alpen Dmr@Facebook

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.