Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto
10.8.2020 | Petr Prokopec
Ikona z Zuffenhausenu sice měří na délku skoro stejně jako Škoda Octavia, běžně ale pobere jen 76 litrů nákladu. Může však být i o poznání praktičtější, pokud kráčí cestou Mazdy MX-5.
O sportovních vozech se říká, že jsou nepraktické. A není to lež, jejich výrobci se soustřeďují spíše na redukci odporu vzduchu a hmotnosti, což si s většími fyzickými rozměry nezbytnými pro pohodlnější ubytování lidí či jejich zavazadel netyká. Ač tedy třeba takové Porsche Carrera GT měří na délku 4 613 milimetrů, čímž se dostává takřka na úroveň Škody Octavia, v případě výšky již německý supersport za českým liftbackem či kombíkem o nějakých 30 centimetrů zaostává. Kromě toho značnou část skeletu okupuje motorový prostor, ve kterém trůní 5,7litrový atmosférický desetiválec.
Suma sumárum to znamená, že Carrera GT disponuje zavazadelníkem pouze na přídi, která navíc kvůli aerodynamice zamířila co nejníže. Pod přední kapotu se vám tedy vejde pouze 76 litrů, což opravdu není mnoho. I proto ostatně Porsche přišlo se sadou zavazadel, která jsou navržena tak, aby vyplnila veškerý prostor. Nicméně pokud s vozem hodláte zamířit na dovolenou, na které si nechcete kupovat nové oblečení, ale nosit své oblíbené, pak máte problém.
Se zajímavým řešením přichází majitel zuffenhausenského supersportu z Monaka. Ten se evidentně nechal inspirovat u jiných roadsterů v čele s Mazdou MX-5, které taktéž nemají zrovna enormní úložnou kapacitu pro zavazadla. Proto k nim výrobci nabízejí i speciální typ „zahrádky“, která se namontuje na zadní víko kufru a umožňuje transport několika dodatečných kufrů. Možné to nicméně v jejich případě jen proto, že agregát mají vpředu.
Carrera GT má ovšem pohonnou jednotku uloženou uprostřed. A právě proto musel její majitel trochu improvizovat a zavazadla tak usadil mezi „dvouhrbý“ kryt motoru a aretované zadní křídlo. Tím sice jistě zhoršil aerodynamiku a možná i odvětrávání motorového prostoru, ovšem na dovolenou si zjevně odvezl vše, co potřeboval. Rozhodně tedy jde o zajímavý, nebo aspoň originální nápad - s takovou vzácností v ceně desítek milionů Kč lidé obvykle neimprovizují. Přesněji: oni s ní obvykle vůbec nejezdí a pokud ano, tak ne na dovolenou.
Lze už jen připomenout, že Carrera GT přišla na trh v roce 2003, přičemž automobilka původně chtěla vyrobit 1 500 kusů. O dvě léta později však oznámila, že kvůli změně regulací ve Spojených státech ohledně airbagů výrobu ukončí již v roce 2006. Celkově tak vzniklo jen 1 270 kusů, jenž dostaly zmiňovaný desetiválec naladěný na 612 koní. S ním přitom vůz zvládal sprint na stovku za 3,5 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Porsche Carrera GT má sice jen 76litrový zavazadelník, nicméně při troše umu toho na dovolenou odveze daleko více. Foto: Drive Tribe
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva