Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel si po čtyřech měsících oprav vyzvedl auto ze servisu, při první pořádné jízdě mu shořelo
9.8.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto ve své první generaci vylepšilo image výrobce a mělo se o to postarat i v té druhé. Zatím se ale děje pravý opak, v případě tohoto exempláře došlo po sérii problémů na nejhorší. A nejde o jediný případ.
Ještě před několika málo lety byla Toyota považována za výrobce sice spolehlivých, ovšem jinak poněkud nudných vozidel. Tento mýtus nicméně padnul ve chvíli, kdy na svět přišla první generace kupátka GT86. Kombinace pohonu zadních kol a relativně úzkých pneumatik totiž vedla k mnoha rozzářeným tvářím. Není tedy divu, že se Japonci rozhodli kout železo, dokud je žhavé, a postupně představili modely jako Supra, Yaris GR či Corolla GR. Stejně tak se objevila i druhá generace Toyoty GT86, která ale už nese označení GR86.
Právě tento model ovšem začíná značce přidělávat velké množství vrásek. Minulý týden totiž prakticky velká část světových médií informovovala o případu Blakea Alvarada, jemuž byla zamítnuta reklamace zadřeného motoru na základě jedné fotky. Po negativní odezvě pak sice značka svůj názor změnila, ovšem piha na kráse jí zůstala. Horší pro ni ovšem je, že nyní se objevila další. Uživatel Instagramu s přezdívkou JZX_JK totiž uvedl, že jeho kupé shořelo 12 hodin poté, co se vrátilo ze servisu. Tam strávilo čtyři měsíce kvůli jiným opravám a toto byla první pořádná jízda.
Momentálně není známa ani příčina požáru, ani důvod, proč GR86 vůbec musela k technikům zamířit. Zástupce značky nicméně uvedl, že „bychom s Joshem o jeho zkušenosti velmi rádi mluvili. Pokud bude mít chvíli, nechť nám pošle soukromou zprávu“. Na to nicméně majitel opáčil, že starat se má především Toyota, která jej má kontaktovat přímo. „Jinak budete mluvit s mým právníkem. Také jsem vás nahlásil asociaci NHTSA, stejně jako byly na dealerství upozorněny příslušné úřady.“
Josh neboli JZX_JK mimo to uvedl, že ve hře je rovněž žaloba. Ta by nakonec mohla být i kolektivní, neboť s 2,4litrovým atmosférickým motorem je spojena stále častější kritika. Toyota by tak již měla přestat strkat hlavu do písku či odmítat oprávněné reklamace majitelů. Místo toho musí skutečně vyvinout mnohem proaktivnější přístup, jinak se rázem může stát, že její pečlivě budovaná image se zhroutí snadněji než domeček z karet.
U druhé generace japonského kupé došlo na zvětšení objemu ze dvou litrů na 2,4 litru. Stále více se však ukazuje, že značka by udělala lépe, kdyby zůstala u původní jednotky, s touto jsou zjevně vážné problémy. Foto: Toyota
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda