Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět

V záplavě novinek týkající se nové MX-5 bychom neměli zapomínat ani na další modely Mazdy, třeba trojku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět

16.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V záplavě novinek týkající se nové MX-5 bychom neměli zapomínat ani na další modely Mazdy, třeba trojku.

Hirošimská automobilka staví v posledních letech bezesporu zajímavá auta. Zaslouží uznání minimálně za to, že při boji o dosažení nižších hodnot emisí a spotřeby paliva nejde bezhlavě s davem favorizujícím jednodušší, ale reálně méně účinnou hybridizaci či zavádění přeplňování. Vyšší účinnosti pohonných jednotek se snaží dosahovat vylepšováním konvenčních způsobů pohonu prostřednictvím programu pojmenovaného Skyactiv, jehož hlavní myšlenkou je snižování hmotnosti při souběžném zvyšování efektivity pohonných jednotek, které jsou v případě zážehových alternativ přeplňování prosté.

Posledním přírůstkem, který těchto zbraní využívá je nová generace kultovního roadsteru MX-5. Nemělo by nám však uniknout ani to, že v USA se teď Mazda rozhodla nabídnout model 3, který se také rozhodně dá zařadit do skupinky vozů pro řidiče. Pokud už jste začali přemýšlet nad receptem nejostřejší verze MPS, raději ještě zadržte, protože se teď bavíme o běžnější motorizaci, která však na našem kontinentu zcela chybí. V USA se Mazda 3 nabízí již delší dobu s benzinovým čtyřválcem Skyactiv-G o objemu 2,5 litru, který známe v Evropě pouze z větší Mazdy 6.

Tahle motorizace o výkonu 192 koní je u nás spojena výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou a 1 360 kilogramů vážící šestce dokáže udělit zrychlení z klidu na stovku za 7,8 sekundy, přičemž maximální rychlost se vyšplhá na 223 km/h. Tuhle kombinaci Japonci za velkou louží nabízejí i do trojky, avšak Američanům to udělali ještě zajímavější s pomocí manuální skříně, kterou si už mohou tamní obyvatelé od srpna objednávat v rámci modelového roku 2015. Není třeba dodávat, že to takové trojce pojede ještě o něco lépe než šestce.

Zájemci mohou volbou klasické převodovky ušetřit 1 050 dolarů (zhruba 22 tisíc korun) a něco málo také shodí z hmotnosti (18 kilogramů u hatchbacku a 20 u sedanu). Podle dostupných zdrojů však také nepatrně vzroste udávaná spotřeba. Nebýt zkušeností se 120koňovým dvoulitrem, asi by nás ani nenapadlo nad tím přemýšlet a tuto zprávu zdůrazňovat, ale věříme, že zrovna tahle kombinace bude to pravé ořechové, přestože o hot-hatch v pravém slova smyslu nepůjde. Bohužel, jediným dalším trhem, který se této verze Mazdy 3 dočká, bude v nejbližších měsících australský. Evropa tedy zřejmě i tentokrát ostrouhá...


Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět - 1 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 02Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět - 2 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 03Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět - 3 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 09Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět - 4 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 30Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět - 5 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 35Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět - 6 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 36
Mazda 3 s 2,5litrovým atmosférickým benzinem a manuálním šestikvaltem se k nám nedostane, což je věčná škoda. Věříme, že tahle verze bude na svezení nejzajímavější

Zdroj: Autoblog

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.