Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-Benz B E-Cell Plus: hybridní megamix
19.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes ve Frankfurtu představil i koncept třídy B vybaveného zajímavým spojením elektrického a spalovacího motoru. Je tak trochu elektromobilem i plug-in hybridem.
Mercedes-Benz se ve svém vývoji technologií pro bezbenzínovou budoucnost soustředí na vodík spalující palivové články. Protože si ale uvědomuje, že jejich aplikace je stále spíše z oblasti vědeckofantastických filmů, pracuje i na využití poněkud přízemnějších technologií. Jeho nový koncept představovaný mezi dalšími novinkami na stále probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu je tím nejlogičtějším mixem současně dostupných a reálně použitelných ingrediencí.
Jedná se hybridní vůz spojující dohromady relativně malou Li-ion baterii, elektrický motor, malý spalovací motor, generátor a chytrou převodovku. O pohon předních kol se primárně stará elektrický motor o trvalém výkonu 70 kW (špičkově až 100 kW). Tomu v závislosti na jízdním stylu vypomáhá v sériovém nebo paralelním zapojení benzínový motor o výkonu 50 kW. Při rychlostech do 60 km/h je z prvu využíván čistě elektrický pohon, kapacita baterie by měl vystačit na ujetí 100 km. Až po jejím vyčerpání se do hry zapojí v ekonomickém režimu běžící spalovací motor, který ve spojení s generátorem zajistí dostatek energie pro další jízdu. Při jízdách vyšší rychlostí pracují oba motory paralelně, elektromotor přitom čerpá energii z baterie. Mercedes neuvedl příliš detailů, ale lze předpokládat, že hlavní zátěž v tu chvíli ponese spalovací motor a elektromotor bude vypomáhat jen při potřebě zrychlení.
Celkově má E-Cell plus kombinovaný dojezd až 600 km, baterii přitom lze, samozřejmě ve zrychleném životnosti ne zrovna přispívajícím režimu, dobít z normální domovní zásuvky za jednu hodinu. Současně výrobce tvrdí, že v jakémkoliv režimu pohonu dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za cca 11 sekund a maximální rychlosti 150 km. Ve všem ostatním se jedná o zcela standardní Mercedes třídy B.
Z mého pohledu, odhlédneme-li od komplikovanosti řešení, zvýšené hmotnosti a s velkou pravděpodobností i zvýšené výrobní ceny, představuje tento koncept v reálném provozu nejpoužitelnější mix hybridních technologií. Přesto si nejsem jist, že je odpovědí na otázku automobilismu blízké budoucnosti.
Mercedes-Benz B E-Cell Plus
Hybridní Béčko články živé ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva