Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby

První šestikolka Mercedesu od roku 1941 nabídne vysoký výkon, luxusní interiér a schopnost prodrat se všemi pouštními dunami světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby

19.2.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První šestikolka Mercedesu od roku 1941 nabídne vysoký výkon, luxusní interiér a schopnost prodrat se všemi pouštními dunami světa.

Úspěch Mercedesu G 65 AMG německou značku přesvědčil, že bohatým šejkům je možné prodat cokoliv, pokud to na sobě nese podpis ladičské firmy z Affalterbachu a patřičně potentní pohonnou jednotku, jejíž spotřeba činí jeden ropný vrt za den. Není proto divu, že do arabského světa aktuálně zamířila civilní verze třínápravového Mercedesu třídy G. Vůz sám o sobě není vyloženě nový, zatím jsme jej ale mohli vidět je jako armádní speciál. Civilní provedení má navíc na rozdíl od australské a švédské armády, jejichž modely pohání třílitrový diesel, pod kapotou 5,5litrový benzinový motor V8 o výkonu 544 koní a točivém momentu 760 Nm.

Na trhání asfaltu při závodech ve sprintu ovšem tento Mercedes-Benz zrozen rozhodně nebyl. A to ani přes přítomnost sedmistupňového automatu AMG, se kterým standardní G 63 zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h. Oproti modelu se dvěma nápravami totiž výrazně narostla hmotnost. A kola Hutchinson s off-roadovými pneumatikami raději milují zábavu v pouštních dunách než na zpevněném asfaltu.

V terénu by ovšem vůbec první civilní šestikolka Mercedesu vyrobená od roku 1941 měla zazářit. A to nejen kvůli pohonu všech náprav, ale také s ohledem na zakázkové tlumiče Öhlins nebo monitor tlaku v pneumatikách. Cestující uvnitř se přitom budou cítit jako v bavlnce, o což se postará kožené čalounění, karbonové obklady nebo multimediální systém. O další podrobnosti se s námi snad brzy podělí sám Mercedes.


Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 1 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 01Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 2 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 02Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 3 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 03Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 4 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 04Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 5 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 05Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 6 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 06Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 7 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 07Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 8 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 08Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 9 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 09Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 10 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 10Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 11 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 11Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 12 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 12Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 13 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 13Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 14 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 14Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby - 15 - Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 15
Civilní verze šestikolového Mercedesu G63 AMG je zřejmě specialitou pro pár zákazníků v arabských zemích

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.