Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru

Všemožné „ekoprvky” se dnes nevyhýbají ani autům sportovním nebo luxusním. Mezi ty druhé jmenované se nově zařadil i Mercedes-Benz S 350 BlueTec, který si vysloužil systém start-stop.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru

12.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Všemožné „ekoprvky” se dnes nevyhýbají ani autům sportovním nebo luxusním. Mezi ty druhé jmenované se nově zařadil i Mercedes-Benz S 350 BlueTec, který si vysloužil systém start-stop.

Systém pro automatické zhášení motoru a jeho rozmach mezi současnými automobily je jedním z bizarních projevů evropských regulací automobilového trhu. Nebudeme vás však na tomto místě zatěžovat dalším „politickým” komentářem, neboť této problematice budeme věnovat vlastní článek a podíváme se na další vůz, kterému byl start-stop dán do vínku.

Jde o Mercedes třídy S vybavený třílitrovým šestiválcovým turbodieselem 350 BlueTec. U takového vozu lze z pohledu systému start-stop smysluplné, tj. převážně městské využití očekávat minimálně, ale norma platí pro všechna auta jedna, a tak se jeho přítomnost projeví na papírové spotřebě vcelku výrazně. Zatímco výchozí BlueTec se chlubí kombinovaným apetitem ve výši 6,8 litru nafty na 100 km, s Eco start/stop, jak Mercedes svému „zhasínadlu” říká, sníží spotřebu motoru o plných 9 procent na výsledných 6,2 litru nafty na 100 km. Klesnou pak pochopitelně i emise CO2 ze 177 na 164 gramů na kilometr.

Pokud byste snad nevěděli, co je motor 350 BlueTec vlastně zač, pak vězte, že jde o diesel s nejvyšším výkonem výkonem 258 vybavený vstřikováním močoviny. Té se kvůli zvýšení atraktivity tohoto řešení říká AdBlue, což zní přece jen lépe než jakákoli urinální rétorika. Močovina pomáhá neutralizovat škodlivé emise naftových motorů a vůz díky tomu již dnes plní emisní normu Euro 6. Nic ale není zadarmo, močovinu je třeba kupovat a doplňovat spolu s palivem a vyjde vás zhruba na 10 korun na litr. Spotřeba močoviny v tom kterém autě přitom odpovídá přibližně 5 % spotřeby nafty, takže ke každým 10 litrů dieselu musíte přikoupit ještě okolo 0,5 litru AdBlue.

Cesta k šetrné naftové limuzíně vyšší třídy, jak vidno, není snadná. Pokud byste se po ní přesto chtěli vydat, připravte si nejméně 76 517 Eur (cca 1,9 milionu Kč, cena je včetně 19 % DPH). Právě za tuto částku je Mercedes S 350 BlueTec vč. systému start-stop od nynějška k mání v Německu.


Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 1 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 01Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 2 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 02Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 3 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 03Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 4 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 04Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 5 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 05Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 6 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 06Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 7 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 07Mercedes S 350 BlueTec: šetřílek nově i se start-stop a spotřebou jen 6,2 litru - 8 - Mercedes-Benz S 350 BlueTec 08
Mercedes-Benz S 350 BlueTec

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.