Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž najel s nezničitelným Mercedesem už 1,6 milionu kilometrů, má v něm stále původní motor
13.10.2022 | Petr Prokopec
Pokud někdo stále ještě pochybuje o tom, zda jsou zvěsti o odolnosti tohoto auta oprávněné, tento případ může brát jako přesvědčivý důkaz. Ukazuje nakonec i to, jak může být naprosto konvenční, 29 let starý vůz ohleduplný k přírodě.
Albánie není zrovna zemí, kterou bychom měli spojenou s blahobytem. Většina lidí tam bere méně než 15 tisíc korun měsíčně, přičemž bůhvíjak dobře nejsou placení třeba ani lékaři. Přesto tam jezdí možná nejvíce vozů s třícípou hvězdou ve znaku v přepočtu na obyvatele. O moderní stroje nicméně nejde, místo toho jsou takřka všechny dekády staré. Je to anomálie, které jsme se kdysi podrobně věnovali, pokud vás zajímá původ těchto aut.
Ten ale pro tuto chvíli nechme stranou, místo toho se budeme soustředit na spolehlivost. Ony vozy, zejména pak Mercedesy generace W124, jsou totiž minimálně tři desítky let staré. Přesto najíždí další a další kilometry, často při minimální péči. Jeden z nich vlastní Luan Nina, sedmdesátiletý taxikář z Dürresu, který provedení E200D používá již patnáct let. Během této doby s ním najel více než milion kilometrů, což je opravdu neskutečné.
Ještě více umocňuje spolehlivost vozu fakt, že Nina pouze jednou přistoupil k výměně těsnění hlavy motoru. Jinak třída E disponuje původním motorem, který má za sebou pochopitelně ještě náročnější službu. Na tachometru mu totiž svítí údaje 584 589 km. To je ovšem porce, kterou najel po natočení prvního milionu. Máme tu tak rekordmana svého druhu, který toho pro životní prostředí udělal více než elektromobily.
Klíčová část zátěže každého automobilu spočívá v tom, že vůbec musí být postaven, což nejméně ohleduplné vozy dělá z těch, které musíte pravidelně měnit po určité době nebo najetí nějaké porce kilometrů. Pokud jeden vůz najede skoro 1,6 milionu km, je ukázkou efektivního využití zdrojů. Něco takového ale zastáncům bateriového pohonu nevysvětlíte, dle nich zkrátka stačí, že auto nemá výfuk. Že nicméně poté s jedním motorem a jedněmi bateriemi nezvládne klidně ani desetinu toho, co tento Mercedes, už je nezajímá.
Třída E generace W124 patří mezi nejspolehlivější vozy vůbec. Dokládá to exemplář na videu DW níže, který vlastní albánský taxikář Luan Nina. Ten s ním najel přes milion kilometrů, a to za posledních 15 let. Ještě předtím ovšem sedan zvládl přes 500 000 km. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: DW@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 56 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera