Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na Monze se srazily ty nejlepší z moderních sporťáků, vzduchem rázem létaly miliony
7.10.2019 | Petr Prokopec
Pravda, v případě ceny jde o jiné ligy, v co do rychlosti a technické propracovanosti si ale tyto stroje nemají co vyčítat. Jejich řidiči už na tom mohou být jinak.
I když jsou majitelé těch nejlepších superaut často vnímáni jako pouzí leštiči svých cenných sbírek, čas od času většina z nich své stroje vytáhne na okruh. Jak tam s nimi jezdí, je jiná věc, právě díky tomu ale není obvyklé vidět vzájemnou kolizi dvou takových strojů. O víkendu ale k právě takové došlo a bohužel nebyla úplně lehká.
Stala se na italském okruhu v Monze, kde nenajdete mnoho zatáček, přeci jen jde o nejrychlejší trať v celém šampionátu F1. Právě proto je však správné projetí každé z nich extrémně důležité. Nejslavnější je ta vůbec poslední zvaná Parabolica, my se však dnes budeme zabývat tou první. Prima Variante přichází po cílové rovince, přičemž závodníci zde brzdí z rychlostí přesahujících 300 km/h na méně než třetinu. Malá chyba zde obvykle vede k velkým následkům, vůz minimálně začne létat přes obrubníky.
Jinou variantou je náraz do jiného vozu, jak se o uplynulém víkendu stalo při akci organizované italskou odnoží magazínu Top Gear. Té se zúčastnila hezká řádka těch nejexkluzivnějších aut na světě a bohužel se při ní stalo výše zmíněné. Řidič Porsche 911 GT2 RS nedobrzdil do výše zmíněné zatáčky a sestřelil Pagani Huyara BC.
Celá nehoda byla zachycena na video, ze kterého je evidentní, že řidič Pagani vjel do první zatáčky se značnou obezřetností, i s ohledem na další provoz. To však již nebyl případ majitele Porsche, který si zjevně velmi hodně věřil a na brzdy šel příliš pozdě. Řidič Pagani si toho bohužel nevšiml včas, držel obvyklou stopu, a tak následovala velmi tvrdá rána, po které se u Pagani otevřely dveře a Porsche podívalo do vzduchu.
Z dostupných informací vyplývá, že ani jeden z řidičů nebyl nijak vážně raněn. Huyara BC měla být testovacím vozem Pagani, nicméně se nezdá, že by za volantem seděl tovární jezdec. Spíše šlo o zákaznický test, který se zároveň ukázal být i nevyžádaným crash testem. Dá se předpokládat, že právě s ohledem na tovární původ bude Pagani velmi rychle opraveno a zpátky na silnici. V případě Porsche pak bude hodně záviset na poškození, do totálky ale má zřejmě i tento vůz daleko. Podívejte se sami, co se stalo, něco takového se skutečně nevídá.
O víkendu došlo na Monze na velmi drahou nehodu, majitel Porsche 911 GT2 RS totiž sestřelil Pagani Huayra BC
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB