Na více jak stovku aut zničených po řádění tornáda v továrně je smutný pohled, čeká je sešrotování

Jsou to v podstatě nová, dodělaná auta, přesto už bohužel nikdy nevyrazí na silnice. Jako by nestačilo, že byl Chevrolet zasažen koronavirem, nedostatkem čipů a sněhovou bouří, nejnověji automobilce zkomplikoval život další přírodní živel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Na více jak stovku aut zničených po řádění tornáda v továrně je smutný pohled, čeká je sešrotování

29.12.2021 | Petr Prokopec

Na více jak stovku aut zničených po řádění tornáda v továrně je smutný pohled, čeká je sešrotování

/

Foto: General Motors

Jsou to v podstatě nová, dodělaná auta, přesto už bohužel nikdy nevyrazí na silnice. Jako by nestačilo, že byl Chevrolet zasažen koronavirem, nedostatkem čipů a sněhovou bouří, nejnověji automobilce zkomplikoval život další přírodní živel.


Neštěstí zjevně nechodí po horách, ale vozí se po automobilkách. Včera jsme informovali, že malajsijské továrny vyrábějící čipy postihly masivní záplavy, v důsledku čehož se nedostatek stěžejního komponentu přenese i do příštího roku více, než kdokoli počítal. Pokud tedy někdo doufal ve zlepšení situace, musí nyní očekávat spíše pravý opak. Ještě hůře ale na tom mohou být lidé, kteří čekají na novou Corvette C8. Továrna v Bowling Green v Kentucky se totiž pro změnu tento měsíc musela potýkat s ničivým tornádem.

Mateřský koncern General Motors již oficiálně potvrdil, že přírodní živel „způsobil velké škody na podniku, včetně jeho střechy a vstupu pro zaměstnance. Zachování bezpečnosti je přitom pro nás nejvyšší prioritou. Proto v týdnu od 13. prosince rušíme první i druhou směnu, než naše týmy dostanou nové nástroje, vybavení a továrna se vrátí do normálu.“ Výroba přitom částečně byla obnovena 19. prosince, na návrat všech 1 380 zaměstnanců ovšem došlo až tento týden.

Pokud si přitom uvědomíme, že Chevrolet denně vyráběl 175 kusů, pak takřka dvoutýdenní odstávka vyšla automobilku skutečně draze. Nejde navíc jen o vozy, které nemohly být vyrobeny, ale i o ty, které budou muset být vyrobeny znovu. Na parkovištích okolo továrny se v době neštěstí, které se odehrálo 11. prosince, nacházelo zhruba 120 aut čekajících na převoz k dealerům. Všechny přitom byly poškozeny natolik, že jejich oprava není rozumně možná. Část hotové produkce tak momentálně čeká na sešrotování.

Se smutnými záběry se přitom na Facebooku vytasil Kornel J Werner, z jehož fotografií se zdá, že nakonec jde o více než původně oznámených 120 kusů. Kromě toho mají zaměstnanci Chevroletu prověřovat ještě další vozy. Dealeři tak již dostali za úkol informovat zákazníky o dalším zdržení dodávek, kdy první odklady měl na svědomí koronavirus. Následně byla továrna zasažena nedostatkem komponentů a v únoru sněhovou bouří. Pro značku tak posledních 20 měsíců bylo skutečně náročných.


Na více jak stovku aut zničených po řádění tornáda v továrně je smutný pohled, čeká je sešrotování - 1 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU verze 01Na více jak stovku aut zničených po řádění tornáda v továrně je smutný pohled, čeká je sešrotování - 2 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU dalsi 03Na více jak stovku aut zničených po řádění tornáda v továrně je smutný pohled, čeká je sešrotování - 3 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU dalsi 05
Pokud máte objednanou Corvette C8, můžete v důsledku řádění tornáda počítat s dalším odkladem dodávky, neboť všechna auta (tedy i ta pro Evropu) se vyrábí v Bowling Green. Pro automobilku byl přírodní živel další pohromou v takřka nekončící řadě. Ilustrační foto: Chevrolet

Zdroje: Kornel J Werner@Facebook, General Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.