Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic

Je už po léta ztělesněním faktu, že rodina a rychlost nemusí jít proti sobě. V nové generaci je Audi RS6 ještě rychlejší než kdy dříve a na německé dálnici se zjevně cítí jako ryba ve vodě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic

26.12.2019 | Petr Miler

Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je už po léta ztělesněním faktu, že rodina a rychlost nemusí jít proti sobě. V nové generaci je Audi RS6 ještě rychlejší než kdy dříve a na německé dálnici se zjevně cítí jako ryba ve vodě.

Audi věnuje poslední dobou hodně úsilí rozšíření nabídky výkonných SUV, to ale naštěstí neznamená, že by zanedbávalo tradiční modely. Jedním z nich je i RS6 Avant, který se nám už po léta zamlouvá kvůli spojení dynamiky a praktičnosti. Spousta technologických dobrot a hříšný styl vytváří ideální vůz kategorie „vše v jednom”. První exempláře po měsících příprav konečně vyráží za svými majiteli, a tak si můžeme novou německou rodinnou raketu konečně prohlédnout v akci i v prostředí, které je ji nejpřirozenější - na domácí dálnici s neomezenou rychlostí.

Auto podle technických údajů pracuje s čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turby a mikorohybridní asistencí. Tato strojovna nabízí až 600 koní (592 kW) výkonu a 800 Nm točivého momentu, které přenáší osmistupňová automatická převodovka na všechna kola. Zrychlení na stovku má zabrat 3,6 sekundy a první měření tento údaj potvrdila či ještě předčila. Mnohem zajímavější je ale akcelerace k vyšším rychlostním metám.

Na dvoustovce je vůz za 12,75 sekundy, na 250 km/h je za dalších 9,3 sekundy a ani v běžném provozu na Autobahnu mu nedělá problém dotknout se mety 300 km/h - netrvá mu to ani další půlminutu. Na měřiči pracujícím s GPS vidíme nejvíce 298 km/h, patrně jen houstnoucí provoz ale zabránil rozjetí až na 305 km/h skutečné rychlosti, kde další rozlet zastaví omezovač.

Sluší se dostat, že nová RS6 je výjimečná nejen technicky, ale i vizuálně. Audi Sport používá jen dveře a střechu ze běžných A6, zbytek karoserie prošel změnami. Dokonce ani přední světla nejsou stejná, ta ostrá varianta dostala ze sesterské A7. Respektovaná písmena RS přidávají asi dvojnásobnou cenovku oproti běžnějším modelům, ta je ale lehce omluvitelná pekelnou dynamikou - podobně rychlých kombi je na trhu jako šafránu.


Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 1 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 01Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 2 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 02Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 3 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 03Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 4 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 04Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 5 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 05Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 6 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 06Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 7 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 07Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic - 8 - Audi RS6 2020 C8 acceleration video 08
Nové Audi RS6 Avant naplno předvedlo svou dynamiku na německé dálnici, pomalé věru není

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.