Nejprodávanější kombík světa neboduje jen registracemi, ohromil i v losím testu

Z losího testu se v posledních letech stal postrach moderních aut, ne každému ale dělá potíže jím projít. Subaru Outback zjevně válí nejen u zákazníků, ale také v této zkoušce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejprodávanější kombík světa neboduje jen registracemi, ohromil i v losím testu

29.4.2023 | Petr Prokopec

Nejprodávanější kombík světa neboduje jen registracemi, ohromil i v losím testu

/

Foto: Subaru

Z losího testu se v posledních letech stal postrach moderních aut, ne každému ale dělá potíže jím projít. Subaru Outback zjevně válí nejen u zákazníků, ale také v této zkoušce.

Se 147 262 registracemi jen ve Státech se Subaru Outback loni znovu stalo nejprodávanějším kombíkem na světě. Ve své domovině či v Evropě ale až tak žádané není, Subaru se ostatně na starém kontinentu profiluje spíše jako úzkoprofilová značka. Design jeho vozů nesedne každému a Outback u nás startuje na 1,11 milionu korun. K mání je přitom výhradně s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem a pohonem všech kol, což také není sousto pro každého.

Outback je jinak pořád Legacy, které může snadno i do terénu. Z toho důvodu byla karoserie osazena ochrannými plastovými lemy a světlá výška narostla na 213 milimetrů. To je větší porce, než s jakou lze počítat u Škody Karoq či Kodiaq. Menší české SUV pak Subaru překonává i nájezdovými úhly, zatímco v případě toho většího zaostává jen o pověstný chloupek. Je tak pomalu nemístné čekat od Outbacku příkladnou stabilitu a ovladatelnost na hladkém asfaltu.

Švédský magazín Teknikens Värld nicméně aktuálně prokázal pravý opak. Japonské kombi na chůdách totiž podrobil losímu testu, ze kterého se v posledních letech stala pohroma moderních aut. Byť v mnoha ohledech hlavně kvůli pneumatikám, které jim výrobci dodávají. Prioritou všeho jsou totiž dnes emise CO2, a tak je u obutí nových vozů preferován minimální valivý odpor. V té chvíli ale bohužel nemůžete počítat s takovou přilnavostí, jako je tomu třeba u sportovních gum.

Jaké obutí bylo během testu použito, Švédové bohužel nezmiňují. Uvádí nicméně, že nahuštěno bylo na úroveň předepsanou výrobcem. Mezi kužely pak vůz dosáhl nejvyššího tempa 72 km/h, což je zároveň i nejnižší požadovaná rychlost pro absolvování testu. Pokud by nicméně Outback dostali do rukou Španělé ze společnosti km77.com, mluvili by o selhání. Jimi požadované minimum je totiž o pět kilometrů v hodině vyšší, než jak je tomu u švédského magazínu, celkový charakter zkoušky je ale trochu jiný.

Linus Pröjtz z Teknikens Värld dodává, že testovací řidič zkusil rozjet vůz i na vyšší tempo, ovšem v té chvíli zaznamenal značnou ztrátu přilnavosti. Pro dnešek můžeme dodat už jen tolik, že ona 2,5litrová jednotka produkuje 169 koní a 252 Nm. Na stovce jste s ní za 10,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 193 km/h. Co se pak spotřeby týče, ta kombinovaná byla vypočítána na 8,6 litru, zatímco ve městě se Outback může pohybovat i za 12,2 l/100 km.


Nejprodávanější kombík světa neboduje jen registracemi, ohromil i v losím testu - 1 - Subaru Outback 2021 EU verze 04Nejprodávanější kombík světa neboduje jen registracemi, ohromil i v losím testu - 2 - Subaru Outback 2021 EU verze 05Nejprodávanější kombík světa neboduje jen registracemi, ohromil i v losím testu - 3 - Subaru Outback 2021 EU verze 13
Outback je zaměřen spíše na terén, dosažených 72 km/h v losím testu Švédů je tak velmi dobrý výsledkem. Foto: Subaru

Zdroj: Teknikens Värld@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše