Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h
19.6.2019 | Petr Miler
Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.
Škoda Scala je zajímavé auto s celkem nezajímavou nabídkou motorů. Na to, že se tváří jako „český Golf”, má k motorové paletě svého vzoru dost daleko a náročnější zákazník si může koupit jen jednu jedinou verzi. Tříválce jsou nepřijatelné pro všechno, čím jsou, diesel 1,6 TDI je příliš malý na to, aby prodal výhody naftových motorů a pak už zbývá jen 150koňový 1,5 TSI. Právě ten působí dojmem, že by mohl se Scalou slušně zahýbat. A není to jen dojem, jak ukazuje přiložené video.
Pořízeno bylo na německé dálnici, kde řidiče nenapadlo nic lepšího, než auto vzít a rozjet se s ním z klidu až na jeho maximální rychlost. A je to překvapivě rychlé představení. Na tachometrové stovce je Scala 1,5 TSI asi za 8,5 sekundy, na 160 km/h za 20 s, na 200 km/h ji to trvá necelých 35 sekund a po necelé minutě ukáže tachometr 246 km/h. Pak řidiče zbrzdí provoz, ale o mnoho více by asi stejně nejel.
To je dynamika překonávající technické parametry a i když je nepochybné, že ji výrazně pomohla odchylka tachometru a ve druhé polovině videa hlavně jízda z kopce, je to stejně zajímavé představení. Scala 1,5 TSI je navzdory své „vrcholnosti” pořád docela obyčejné auto se 150koňovým turbem, žádné RS a jako takové působí evidentně velmi živě. V tomto zjevně dobře navazuje na dřívější Rapid 1,2 TSI, který navzdory malému motoru též předváděl velmi slušnou dynamiku, i bez kopce. Na videu navíc vidíme verzi s automatem DSG, až dorazí alternativa s manuálním šestikvaltem, bude Scala 1,5 TSI nejen levnější, ale dost možná ještě rychlejší - dvouspojkové automaty nebývají zejména ve vyšších rychlostech zase tak efektivní, jak se tváří.
Vůbec špatně si nevedla Škoda Scala 1,5 TSI při akceleraci na německé dálnici. Sice s pomocí gravitace, ale i tak jede líp, než by mnozí čekali
Zdroj: Schwaben Checker@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis