Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 | Petr Miler
A nejenže nebylo zrovna nejnovější, se skoro 600 tisíci km na tachometru si tahle Honda užila své i jinak. Podívejte se, jak to všechno dopadlo.
Sledovat, jak si na německých Autobahnech vedou žhavé automobilové novinky, je zajímavé, možná ještě zajímavější ale je vidět v akci auta stará několik dekád. Pokud tu dobu pamatujete, musíte o ní mít nutně trochu zkreslené představy - auta, která jezdila 200 nebo 250 km/h, existovala už tehdy, jen v ČSSR jsme o nich neměli tušení.
Rychle tehdy znamenalo jet 120 km/h, protože to byla poslední rychlost, kterou s nadhledem zvládaly Škody 105 a 120. Dalo se jezdit i 150, ale to jste museli mít něco jako Ladu nebo Škodu 130 s trochu jinak koncipovanou zdaní nápravou a pochopitelně vyšším výkonem. Tak či onak to byly vysoké rychlosti a na více už jste museli patřit mezi vyvolené, kteří sedlali něco jako Tatru 613 - ta jezdila ještě citelně rychleji.
Za železnou oponou to tak bylo, jinde ve světě nikoli. V Německu mohli po tehdy i dnes rychlostně neomezených dálnicích prohánět i násobně rychlejší vozy a vysoké maximálky zvládala i docela obyčejná auta. Jedno z nich můžete vidět v akci níže - jde o Hondu Accord generace CA z roku 1985 s dvoulitrovým motorem a automatem. Prostě normální auto střední třídy.
Na Autobahn jej vytáhl nám už známý člověk provozující kanál TopSpeedGermany na Youtube, který si libuje v prohánění starších aut. Plán s Accordem 2,0i o výkonu 115 koní zněl jasně - zopakovat jeho maximálku zhruba 190 km/h o 35 let později. Předem můžeme říci, že to zvládl, a to docela s noblesou. Na německé dálnici ten den nejrychlejší zdaleka nebyl, předjížděla jej jiná auta, autor se ale neopomenul ušklíbnout nad tím, že si i s tak starým vozem může dovolit jet dlouhodobě rychleji než někdo jiný s Teslou Model S - ten by takovým tempem nedojel skoro nikam.
U nás skoro nepoznaná Honda Accord CA byla v roce 1985 docela rychlé auto, jak ukazuje i nyní. Na poměry tehdejší ČSSR nepochybně. Ilustrační foto: Honda
Zdroj: TopSpeedGermany @Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda