Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil

Tohle auto rozhodně nebylo stvořeno k trhání rychlostních rekordů, kdo ale má s podobnými stroji zkušenost, ví, že bez nákladu dokáží svou dynamikou překvapit. Nakonec je z toho i zajímavá podívaná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil

28.5.2022 | Petr Miler

Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil

/

Foto: Fiat

Tohle auto rozhodně nebylo stvořeno k trhání rychlostních rekordů, kdo ale má s podobnými stroji zkušenost, ví, že bez nákladu dokáží svou dynamikou překvapit. Nakonec je z toho i zajímavá podívaná.


Rychlost na německých dálnicích přes neustálé snahy o opak zůstává neomezená, a tak dál můžeme sledovat práci těch, kteří to na neomezené úseky Autobahnů mají blízko a prohání po nich auta všeho druhu. Obvykle se jedná o supersportovní, výkonné nebo alespoň nové vozy, níže přiložené video ovšem nezachycuje dynamiku ničeho takového.

Jeho hlavním aktérem je Ducato - skutečně Ducato, ne Ducati - od Fiatu ve verzi Multijet 150 z roku 2013, tedy stará a z podstaty pomalá dodávka. Nezní to úplně jako recept na zábavnou podívanou, možná ale sami za chvíli uznáte, že jde o zajímavější video, než jste si mysleli. Tohle auto je sice obecně vzato pořád pomalé, v praxi ale působí jeho projev překvapivě svěže.

Jedná se o verzi poháněnou turbodieselem 2,3 s výkonem 109 kW (148 koní) a točivým momentem 350 Nm. Vůz je vybaven šestistupňovým manuálem a když vám řekneme, že udávaná maximální rychlost činí 162 km/h, asi vás moc nenalákáme. Ono je ale zajímavé spatřit takové auto prohánět se po Autobahnu, zvláště když mu to jde lépe, než technická data naznačují. Vůz se pohybuje po dálnici s překvapivou grácií a v pohodě stačí těm nejrychlejším dopravním prostředkům, které po ní alespoň v tu chvíli jedou. Ke zjištění rychlosti ani nestačí tachometr - ručička se zasekne o 180 km/h a dál už nejde.

Člověk se musí pousmát, když to vidí, ale také trochu posmutnět, když se vrátí do české reality. Zatímco na německých dálnicích je i jízda rychlostí za hranicí 180 km/h se z podstaty pro něco takového nevhodnou, k bočnímu větru náchylnou a v tu chvíli docela mizerně brzdící dodávkou v pořádku, u nás budete klidně na lepší dálnici za menšího provozu třeba v Audi RS6 - ať nejsme daleko od rychlého stěhováku - na hranici zákazu řízení. A to je auto, které podobnou jízdu zvládá s naprostým nadhledem. Zní to absurdně, ale tak to zkrátka je.


Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil - 1 - Fiat Ducato Van 250 2020 ilu 01Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil - 2 - Fiat Ducato Van 250 2020 ilu 04Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil - 3 - Fiat Ducato Van 250 2020 ilu 05
Fiat Ducato opravdu nebyl zrozen pro německé dálnice, verze Multijet 150 z roku 2013 ale i na Autobahu předvádí docela sympatické představení. Ilustrační foto: Fiat

Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.