Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující

Americký supersport se dostal do rukou prvním médiím v Evropě a ukázal, čeho je schopen. I na 200 km/h zrychlí dřív než řeknete Chevrolet.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující

26.2.2020 | Petr Prokopec

Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americký supersport se dostal do rukou prvním médiím v Evropě a ukázal, čeho je schopen. I na 200 km/h zrychlí dřív než řeknete Chevrolet.

Zaznívá to stále dokola, přesto se to zatím neohrálo. Osmá generace legendárního modelu Corvette představuje revoluci přinášející výkony drahých supersportů na dosah normálních lidí. Video zachycující akceleraci verze s evropskou přístrojovkou z klidu až na více než dvoustovku nejlépe ukazuje, že tohle auto je fantasticky rychlé.

Osmiválcové kupé s odnímatelným střešním panelem mělo při sprintu aktivovaný systém Launch Control, jeho osmistupňový automat ale zjevně zůstal v normálním režimu. O to působivější je, že Corvette C8 dosáhla mety 100 km/h již za 3,1 sekundy. Pokud si přitom uvědomíme, že oficiální data mluví o akceleraci z nuly na 96 km/h za 2,9 sekundy, je evidentní, že americký supersport disponující 502 koňmi a 637 Nm točivého momentu zvládá v reálném světě přesně to, co je uvedeno na papíře.

Oslňující jízda tím nekončí, během dalších zhruba osmi sekund se Corvette dostane na dvoustovku. Tím překonává i počáteční Nissan GT-R generace R35, což je opravdu skvělé, neboť japonský vůz disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, zatímco kupé Chevroletu posílá veškerý výkon pouze na zadní nápravu. Oproti Nissanu však Corvette zaostává v nejvyšší rychlosti, neboť zatímco GT-R zvládá 315 km/h, u Chevroletu je konečnou 312 km/h.

Kromě toho je třeba dodat, že nad magickou třístovku se dostane pouze základní provedení, jež bylo naladěno na 497 koní a 630 Nm, to však není při sprintech tak rychlé. Kolik bude stát v Evropě, zatím stále nevíme, v USA ale základ pořídíte v přepočtu pod 1,4 milionu korun. Za paket Z51 Performance vylepšující onu akceleraci pak zaplatíte 5 tisíc dolarů (asi 116 tisíc Kč) navíc. Snad budou evropské ceny podobně atraktivní, třebaže výše zamíří zcela nepochybně.


Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující - 1 - Chevrolet Corvette C8 2020 0-215 kmh videoscreen 01Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující - 2 - Chevrolet Corvette C8 2020 0-215 kmh videoscreen 02Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující - 3 - Chevrolet Corvette C8 2020 0-215 kmh videoscreen 03Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující - 4 - Chevrolet Corvette C8 2020 0-215 kmh videoscreen 04
Dynamika Chevroletu Corvette je vskutku působivá a odpovídá továrním datům, zde poprvé můžeme vidět v akci verzi pro Evropu

Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.