Nová Škoda Octavia RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dovede na německé dálnici

Na dnešní dobu je to pomalu nudné provedení spoléhající na jeden benzinový motor. Právě s ním ale jede nejlépe, jak ukazuje test na rychlostně neomezeném Autobahnu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Škoda Octavia RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dovede na německé dálnici

30.11.2020 | Petr Miler

Nová Škoda Octavia RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dovede na německé dálnici

/

Foto: Škoda Auto

Na dnešní dobu je to pomalu nudné provedení spoléhající na jeden benzinový motor. Právě s ním ale jede nejlépe, jak ukazuje test na rychlostně neomezeném Autobahnu.

Škoda pro čtvrtou generaci Octavie RS nabízí poprvé tři motory. Ve své první iteraci byla k mání pouze jako benzin 1,8 T, později se k silnějšímu benzinu 2,0 T(F)SI přidal i diesel 2,0 TDI, které vozu v různých provedeních vydržely v jeho druhém i třetím provedení. Nyní tu máme to čtvrté a k opět trochu jiným dvoulitrům spalující obě nejběžnější paliva přibyl do nabídky také hybrid iV spojující benzin 1,4 TSI s elektromotorem.

Na papíře je to nejvýkonnější provedení spolu s benzinovým 2,0 TSI, když obě dosahují shodného maxima 245 koní, praxe jejich ježdění ale docela odlišná, jak ukazuje i přiložené video zachycující dynamiku ryzího benzinu na německé dálnici. Tato varianta je dál velmi svižným autem, které dokáže vysokou dynamiku servírovat stále dokola; hybrid je pomalejší a ani jeho horší dynamika není konzistentní.

Benzinová verze je totiž citelně lehčí (iV váží 1 780 kg, to je o 151 kg víc než verze TSI), navíc není závislá na tom, kdy ji začne docházet elektřina v akumulátorech. S hybridním iV máme své zkušenosti a byť přivést jej vyloženě do úzkých úplným vybitím baterek chce hodně rychlou jízdu, od takové tu modely RS jsou. Ve vysokých rychlostech legálně dosažitelných právě jen na Autobahnech se pak iV vyloženě trápí a i na udávané maximum 225 km/h se nedostává úplně snadno. Benzin se opírá o omezovač v 250 km/h s lehkostí.

Až takový kalup na přiloženém videu neuvidíte, akceleraci na stovku za 6,6 sekundy, na dvoustovku za 22,6 sekundy a pak ještě jízdu k asi 230 km/h ale ano. A je to všechno velmi rychlé představení. Dodat je navíc třeba, že se odehrává na zimním obutí, které zejména při rozjezdu z místa pár desetinek sebere. Podívejte se na to ale sami a všímejte si také zvuku zvenčí a zevnitř - zvenčí auto skoro není slyšet, uvnitř hučí pomalu jako osmiválec. Je to pochopitelně umělá záležitost, která se bere právě zde.


Nová Škoda Octavia RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dovede na německé dálnici - 1 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 04Nová Škoda Octavia RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dovede na německé dálnici - 2 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 06Nová Škoda Octavia RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dovede na německé dálnici - 3 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 20
Škoda Octavia RS vypadá jako červený liftback velmi dobře, což chválí i exekutor videa zachycujícího dynamiku na německé dálnici. Zrychlení auta pak nepůsobí o o nic hůř. Ilustrační foto: Škoda Auto

Zdroj: Automann-TV@Youtube

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše