Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná

Pokud máte rodinu, vaše děti již nechtějí nikam cestovat bez kamarádů a nemíníte za auto platit víc, než je nezbytně nutné, může pro vás tento vůz být tím pravým ořechovým. Ani dynamicky nemusí být úplně marný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná

6.5.2022 | Petr Prokopec

Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná

/

Foto: Dacia

Pokud máte rodinu, vaše děti již nechtějí nikam cestovat bez kamarádů a nemíníte za auto platit víc, než je nezbytně nutné, může pro vás tento vůz být tím pravým ořechovým. Ani dynamicky nemusí být úplně marný.

Jak s oblibou říká náš prezident, názory nemění jen blbec. Je to v poslední době trochu zneužívaná fráze pokoušející se omluvit jakoukoli názorovou nekonzistenci, ve své podstatě je ale správná. Věci a okolnosti se mění a s těmi se může měnit i váš pohled na zdánlivě stejnou záležitost, jak dokládá i můj osobní vývoj.

Dříve jsem o vozech Dacie ani neuvažoval i proto, že na trhu byla řada alternativ, které zůstávaly cenově dostupné. Nicméně ty již odvál čas, ostatně třeba za nový Ceed SW si Kia účtuje minimálně 429 980 Kč. V tu chvíli přitom dostáváte základní výbavu Comfort a litrový tříválec se 100 koňmi pod kapotou. Když jsem do své rodiny kupoval minulou generaci korejského kombíku, platil jsem o 60 tisíc korun méně za vrcholnou výbavu Exclusive a jedna-šestku se 136 koňmi.

Je přitom třeba uznat, že korejský kombík po celou tu dobu sloužil na výbornou, na jeho novou generaci ale už nepomýšlím, neboť v případě ideální výbavy a motorizace bych se dostal o nějakých 200 tisíc korun výše. Podstatnější však je, že Ceed SW zkrátka přestal vyhovovat rodinným potřebám. Ty totiž stále více souvisejí nejen s převozem vlastních dětí, ale i jejich kamarádů.

Tím se dostáváme zpátky k Dacii, jejíž nový model Jogger nejspíše bude hitem, jaký jsme tu už dlouho neměli. Jako nejlevnější velký kombík Evropy totiž dokáže pobrat nejen pět, ale i sedm cestujících. Jeho litrový tříválec je navíc uzpůsoben spalování LPG, což při dnešních cenách pohonných hmot lze brát jako obrovskou výhodu. I při volbě této kombinace jste nicméně v případě základní výbavy Essential níže než u Kie, na pořízení rumunského rodinného ideálu vám totiž stačí 421 500 Kč.

I kdybyste nicméně sáhli po vrcholu a výkonnější verzi tříválce naladěné na 110 koní, zmizí vám z účtu jen zhruba půl milion korun. Navíc počítat můžete i s působivější jízdní dynamikou, než jakou výrobce udává. Jak totiž zjistil Mat Watson z britského webu Carwow, Jogger se sedmi sedadly zvládá zrychlit na stovku za 10,86 sekundy, čímž oficiální data překonává o nějaké čtyři desetiny. I to je pádný argument, proč do Dacia-klubu vstoupit, více vám přiblíží Matovy poznatky níže.


Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná - 1 - Dacia Jogger 2021 prvni 02Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná - 2 - Dacia Jogger 2021 prvni 05Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná - 3 - Dacia Jogger 2021 prvni 07Nejlevnější velký kombík Evropy ukázal svou dynamiku, na jeho pojetí není vůbec marná - 4 - Dacia Jogger 2021 prvni 12
V kontextu s veškerým zdražováním, ať již aut či pohonných hmot, je Dacia Jogger uzpůsobená spalování LPG rodinným ideálem. Britové otestovali výkonnější verzi, která zvládá jen jízdu na benzin a na svůj charakter není vůbec pomalá. Foto: Dacia

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše