Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Fiat někdo přece jen někdo stojí, vznikla by tak největší automobilka na světě
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivý zájemce o koncern FCA se měl vynořit z Asie. Sloučením Fiatu, Chryskeru a Hyundai by vznikl moloch prodávající 11,5 milionu aut ročně.
Šéf FCA Sergio Marchionne nedávno přiznal, že o Fiat nikdo nestojí. Že přes veškeré spekulace dosud nedostal jedinou seriózní nabídku na možné převzetí jím řízeného koncernu či některé ze značek, které sdružuje. To bylo docela překvapivé prohlášení, neboť v médiích se jich týdny mluvilo o zájmu hlavně ze strany čínských automobilek. Značka Great Wall Motor Company měla dokonce do amerického ústředí FCA v Auburnu vyslat delegaci, zjevně se to ale nestalo.
Nově tu máme další kolo spekulací, které se týká možného sloučení FCA s dalším velkým světovým hráčem. Z Číny ale nepochází, místo toho je tentokráte, a nutno říci poněkud překvapivě, v centru dění skupina Hyundai Motor Company. Pokud by přitom k takovému kroku došlo, byla by zformována největší automobilka na světě, neboť loni Korejci a FCA společně prodali 11,5 milionu nových vozů. Tedy výrazně více než VW Group, Toyota či Renault-Nissan.
Podle analytika Lee Jae-ila ze společnosti Eugene Investment & Securities by ovšem nová skupina jen na těchto registracích nezůstala, díky sloučení by totiž výrazně vzrostlo povědomí o jednotlivých značkách tam, kde dnes příliš aktivně nepůsobí. Kromě toho by Korejci s ohledem na Jeep nemalou měrou rozšířili své portfolio crossoverů a SUV. Velmi pravděpodobně by tak kumulované prodeje všech značek zakrátko přesáhly 12 milionů nových aut.
Jak jsme ovšem zmínili výše, jde zatím stále jen o spekulace. K možnému převzetí ze strany Korejců se nevyjádřil ani Marchionne, ani samotné Hyundai. Nicméně ony dohady by mohly vybudit k dalším aktivitám čínské automobilky, které by tak své nabídky navýšily. Zda však poté FCA na sloučení kývne, je nejisté. Dle Marchionneho totiž je aktuální prioritou splnění obchodního plánu - nejspíše znovu změněného - pro rok 2018.
Sloučením FCA a Hyundai Motor Company by vznikla největší automobilka světa
Zdroj: The Detroit Bureau
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:42 - HondaMan
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22