Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Adam dostal pro rok 2015 plátěnou střechu, automat Easytronic
14.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Plátěná střecha neudělá z Adama kabriolet, ale pustí do interiéru vzduch a světlo. Ne však zadarmo. Pětistupňový robotizovaný manuál má snížit spotřebu.
Městskému minivozu Opel Adam přibudou do nabídky dvě novinky; jedna bude lákavá více, druhá méně. Je to plátěná stahovací střecha Swing Top, kterou si doposud bylo možno objednat pro oplastovanou variantu Adam Rocks, a robotizovaná manuální převodovka Easytronic 3.0. Obě novinky již mají své německé ceny.
Stahovací střecha z Adama pochopitelně neudělá plnohodnotný kabriolet, jde jen o centrální část střechy, kde místo plechu najdete plátno. To je vyrobeno z několika vrstev látky s neoprénem uprostřed, takže bude podle Opelu "extrémně robustní a odolné". Stahování bude probíhat elektricky, zabere pět vteřin a zavřít střechu budete moci až do rychlosti 140 km/h. Střecha se bude stahovat do zadní části střechy, jak ukazují i obrázky, a ať už bude zavřená či otevřená, výhled z vozu kterýmkoliv směrem se nezmění.
Další novinkou pro Adam je robotizovaná manuální pětistupňová převodovka Easytronic 3.0. Podle automobilky je Easytronic ve své třetí generaci hladší a mění převody rychleji. Také oproti pětistupňovému manuálu údajně spoří 0,4 litru paliva a 10 g CO2 na kilometr, pokud ji skombinujete s 87k atmosférickou čtrnáctistovkou.Tento motor by měl být spárován také se start-stopem, měl by v kombinovaném režimu s Easytronikem spálit 4,7 litru benzínu na 100 km.
Převodovka Easytronic přijde v Německu na 600 eur (cca 16 500 korun) navrch k ceně vozidla. Otvírací střecha je v Německu k mání v samostatné verzi Adam "Open Top", která začíná na 14 990 eurech (414 tisících korunách), o 450 eur (cca 12 400 korun) výše, než výbava Adam Slam, je však založena na druhé nejnižší výbavě Adam Jam. Na českém webu Opelu k mání zatím není, snad se tam objeví tak, aby automobilka stihla jí vybavené vozy dodat do začátku léta.
Plátěná střecha dodá Opelu Adam vzduchu do interiéru, skutečný kabriolet to ale není
Pětistupňový robotizovaný manuál Easytronic 3.0 má snížit spotřebu, jeho jízdní chování je ale zatím otázkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda