Opel Movano 2013 utáhne díky inovacím až 3,5 tuny, dostal i pneumatické odpružení

Movano má za sebou další modernizaci přinášející tentokrát systém stop-start, pneumatické odpružení a schopnost táhnout až 3,5tunový přívěs.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel Movano 2013 utáhne díky inovacím až 3,5 tuny, dostal i pneumatické odpružení

27.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Opel Movano 2013 utáhne díky inovacím až 3,5 tuny, dostal i pneumatické odpružení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Movano má za sebou další modernizaci přinášející tentokrát systém stop-start, pneumatické odpružení a schopnost táhnout až 3,5tunový přívěs.

Evropská dodávka koncernu General Motors absolvovala zhruba před rokem nepříliš výraznou modernizaci, která se místo změn na designu zaměřila na snížení spotřeby. Opel tehdy tvrdil, že se mu podařil snížit apetit čtyřválcového dieselu 2,3 CDTI v průměru o devět procent.

Se samotnou pohonnou jednotkou to nemělo příliš co dělat. Konstruktéři provedli úpravy na převodovkách obou výkonových verzí (100 a 125 koní), použili pneumatiky s nižším valivým odporem a jiné olejové čerpadlo. Výsledkem byla tabulková hodnota 7,8 l/100 km pro užitkovou variantu s pohonem předních kol nebo třeba osobní Combi vykazující spotřebu 7,2 litru.

Ve snaze dále redukovat platby pokut za nadlimitní hodnoty oxidu uhličitého přistoupil Opel letos na další změny, které se naftového agregátu týkají poněkud více - Movano dostalo systém stop-start. Rüsselsheim tvrdí, že se postará o další snížení spotřeby v průměru o osm procent ve srovnání s loňskými modely. Vzhledem k nepřebernému množství karosářských verzí a různých rozvorů je zřejmé, že těch čísel bude hodně, Opel však jednu (bezpochyby tu z nejnižších) vybral - krátké Movano Combi s nízkou střechou vykazuje v normovaném testu 6,7 litru na 100 kilometrů.

Pro letošek jsme tímto podstatné změny ještě nevyčerpali. Opel se nově chlubí možností připojit za Movano o patnáct procent těžší přívěs, jinak řečeno, dodávka teď místo tří tun utáhne tři a půl tuny. Tato schopnost se však týká pouze modelů s pohonem zadních kol s jednoduchou i zdvojenou montáží.

Ani tím však výčet ještě nekončí. Opel navíc přidal možnost objednat si pneumatické odpružení pro dodávky i valníky s celkovou hmotností do 3,5 tuny a pohonem předních kol. Automobilka nespecifikuje, zdali se systém montuje na zadní nebo obě nápravy, slibuje však možnost manuálně zvýšit světlou výšku o 70 mm a snížit dokonce až o 200 mm. Ceny modelového roku 2013 automobilka prozatím neuvádí.


Opel Movano 2013 utáhne díky inovacím až 3,5 tuny, dostal i pneumatické odpružení - 1 - Opel Movano 2013
Rozsah nastavení příplatkového pneumatického odpružení pro Movano činí až sedmadvacet centimetrů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše