Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Movano 2013 utáhne díky inovacím až 3,5 tuny, dostal i pneumatické odpružení
27.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Movano má za sebou další modernizaci přinášející tentokrát systém stop-start, pneumatické odpružení a schopnost táhnout až 3,5tunový přívěs.
Evropská dodávka koncernu General Motors absolvovala zhruba před rokem nepříliš výraznou modernizaci, která se místo změn na designu zaměřila na snížení spotřeby. Opel tehdy tvrdil, že se mu podařil snížit apetit čtyřválcového dieselu 2,3 CDTI v průměru o devět procent.
Se samotnou pohonnou jednotkou to nemělo příliš co dělat. Konstruktéři provedli úpravy na převodovkách obou výkonových verzí (100 a 125 koní), použili pneumatiky s nižším valivým odporem a jiné olejové čerpadlo. Výsledkem byla tabulková hodnota 7,8 l/100 km pro užitkovou variantu s pohonem předních kol nebo třeba osobní Combi vykazující spotřebu 7,2 litru.
Ve snaze dále redukovat platby pokut za nadlimitní hodnoty oxidu uhličitého přistoupil Opel letos na další změny, které se naftového agregátu týkají poněkud více - Movano dostalo systém stop-start. Rüsselsheim tvrdí, že se postará o další snížení spotřeby v průměru o osm procent ve srovnání s loňskými modely. Vzhledem k nepřebernému množství karosářských verzí a různých rozvorů je zřejmé, že těch čísel bude hodně, Opel však jednu (bezpochyby tu z nejnižších) vybral - krátké Movano Combi s nízkou střechou vykazuje v normovaném testu 6,7 litru na 100 kilometrů.
Pro letošek jsme tímto podstatné změny ještě nevyčerpali. Opel se nově chlubí možností připojit za Movano o patnáct procent těžší přívěs, jinak řečeno, dodávka teď místo tří tun utáhne tři a půl tuny. Tato schopnost se však týká pouze modelů s pohonem zadních kol s jednoduchou i zdvojenou montáží.
Ani tím však výčet ještě nekončí. Opel navíc přidal možnost objednat si pneumatické odpružení pro dodávky i valníky s celkovou hmotností do 3,5 tuny a pohonem předních kol. Automobilka nespecifikuje, zdali se systém montuje na zadní nebo obě nápravy, slibuje však možnost manuálně zvýšit světlou výšku o 70 mm a snížit dokonce až o 200 mm. Ceny modelového roku 2013 automobilka prozatím neuvádí.
Rozsah nastavení příplatkového pneumatického odpružení pro Movano činí až sedmadvacet centimetrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova