Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí

Německý Opel stále bojuje na domácí půdě s Volkswagenem, ale bitva se prozatím nevyvíjí pro Opel dobře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí

2.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý Opel stále bojuje na domácí půdě s Volkswagenem, ale bitva se prozatím nevyvíjí pro Opel dobře.

Opel se stále nemá na růžích ustláno. I když představil několik zajímavých modelů a jeho tržní podíl stoupá, v mateřském koncernu nejsou spokojeni a chtějí více. Problém Opelu a jeho portfolia je v tom, že výrobní náklady jeho modelů jsou díky drahé německé pracovní síle poměrně vysoké, ale své ceny nemůže díky menší prestiži značky nasadit tak vysoko jako například Volkswagen. Majitele firmy, koncern General Motors, tak logicky trápí především nízké marže na celém produktovém portfoliu Opelu.

Pokud bychom měli srovnat konkrétní vozy, tak například Opel Astra stojí zhruba o 15 % méně než podobně vybavený Volkswagen Golf. Dalším příkladem může být třeba Opel Insignia, která nabízí mnoho prvků výbavy typických pro spíše pro prémiové značky nebo dražší modely koncernu Volkswagen, ale cenu musí Opel nasadit podstatně níže než konkurenčního Passatu nebo BMW 3 či Audi A4.

Zatím není zcela jasné, jakou cestu z této situace Opel zvolí. Buď může přesunout výrobu do destinací s levnější pracovní silou, nebo zkusí nasadit vyšší ceny. Právě cestou zvýšených cen půjde společnost u nové Zafiry pro rok 2012, ale zároveň bude stále nabízet starší model za příznivé ceny pro zákazníky hledající levnější MPV. Do budoucna je ale reálnou alternativou i partnerství s největším čínským výrobcem automobilů SAIC Motor Corp, který by mohl Opelu pomoci se snižováním nákladu na výrobu a efektovou celého výrobního procesu.

Opel nyní koncernu GM nevydělává žádné peníze, ale na druhou stranu z něj koncern profituje v otázkách technologií, kde má přístup k ověřeným řešením pro své další značky jako Chevrolet. Není tedy pravděpodobné, že by se chtěl koncern GM v budoucnu Opelu zbavit.

Německá automobilka se musí v budoucnu rozmyslet, zda bude s Volkswagenem bojovat na domácí německé půdě dále nebo přesune své priority na trhy jako je jižní nebo východní Evropa či Španělsko. Drahá německá pracovní síla donutila také jiné značky svou výrobu přesunout mimo tradiční teritorium a snižovat náklady, což se významným způsobem odrazilo v kvalitě především prémiových značek, kde jsme byli zvyklí vídávat kvalitnější materiály a lepší provedení než dnes. Opelu by nicméně mohla pomoci také nová verze legendární Calibry, která může posunout renomé značky zase o kousek nahoru.


Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 1 - Opel Astra GTC 2012 01Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 2 - Opel Astra GTC 2012 02Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 3 - Opel Astra GTC 2012 03Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 4 - Opel Astra GTC 2012 04Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 5 - Opel Astra GTC 2012 18Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 6 - Opel Astra GTC 2012 20Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 7 - Opel Astra GTC 2012 21Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí - 8 - Opel Astra GTC 2012 22
Nejnovějším „tahákem” Opelu je sexy Astra GTC

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše