Pilot BMW 3 zkusil vzít Nordschleife ve 200 km/h jako na rallye, skoro to vyšlo (videa)

Když se na Ringu dostanete v takové rychlosti mimo trať, dost často to končí ránou Tady se to zázrakem nestalo, fascinující podívaná je to i tak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pilot BMW 3 zkusil vzít Nordschleife ve 200 km/h jako na rallye, skoro to vyšlo (videa)

19.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Pilot BMW 3 zkusil vzít Nordschleife ve 200 km/h jako na rallye, skoro to vyšlo (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když se na Ringu dostanete v takové rychlosti mimo trať, dost často to končí ránou Tady se to zázrakem nestalo, fascinující podívaná je to i tak.

Severní smyčku Nürburgringu si člověk spojí spíš s okruhovými závody, nakonec to je závodní okruh. Na okolních silničkách se občas jezdí i rallye, část jedné z jeho etap se jede i na samotné Nordchleife, v protisměru. To je ale výjimka, na Severní smyčce by se člověk měl držet na asfaltu. Tomuto pilotovi BMW řady 3 generace E30 ale trocha rallye možná chyběla.

Schwedenkreuz, kde se incident odehrál, je docela náročné místo. Jezdí se tam rychle, přitom uprostřed oblouku je nejdříve nerovnost a pak hrb, na kterém se auta odlehčují. Při špatné pilotáži to pak velice často vede v přetáčivému smyku. Ten ještě není úplně kritický, přestože se udává ve vysokých rychlostech, zkušení jezdci ho dokáží ustát. Problém nastává při pozdní popř. přehnané reakci. V prvním případě jde auto dovnitř oblouku, ve druhém ven. To obvykle mívá horší následky a občas to končívá děsivě. Piloti Méganů RS či Civicu Type-R by mohli vyprávět.

Je otázka, kde je hlavní příčina nehody tohoto BMW. Jde vidět že pilot smyčku zná a rozhodně nedělá školácké chyby. Hrb jede pod plynem, před ním brzdí tak akorát a nedělá nic, co by auto mohlo rozhodit. Jediným problémem může být volba stopy s příliš časným nasazením oblouku, zbytek nejspíše bude vinou nastavení auta. Majitel se v diskuzích na Youtube vyjádřil, že to bylo jeho 103. kolo, ovšem s BMW jezdí krátce, navíc na něm má okruhově nastavený podvozek. To bývá výhodou na běžných okruzích, Nordschleife ale je hrbolatá a s auty s měkčím nastavením se tam jezdí snáze.

Vůz se dostal mimo trať na vnitřní straně oblouku, kde zvedl úctyhodné množství prachu. Svodidlům se ale vyhnul, dalo by se říci, že i pilotovou zásluhou. Pak se dostal přes trať na druhou stranu, ale i zde zůstalo jen u jarní orby. Na prvním videu by člověk i čekal, že pilot dotáhne jízdu bokem až zpět na trať a bude z toho pozoruhodný průjezd jako z časů skupiny B, ale tak to nakonec nedopadne. Špatný konec tato eskapáda ale také nemá, a tak je z toho nakonec hlavně o zkušenost navíc pro pilota. Nestává se, aby nebyla takováhle zkušenost vykoupena minimálně pomačkanými plechy a tučným účtem za poškozená svodidla...


Pilot BMW 3 zkusil vzít Nordschleife ve 200 km/h jako na rallye, skoro to vyšlo (videa) - 1 - bmw e30 schwedenkreuz rally 01Pilot BMW 3 zkusil vzít Nordschleife ve 200 km/h jako na rallye, skoro to vyšlo (videa) - 2 - bmw e30 schwedenkreuz rally 02Pilot BMW 3 zkusil vzít Nordschleife ve 200 km/h jako na rallye, skoro to vyšlo (videa) - 3 - bmw e30 schwedenkreuz rally 03
Řidič se s rychlostí nestydí, ale na přetáčivost reaguje pozdě

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše