Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se na největší letošní klání ve sprintu. Které z 12 superaut je nejrychlejší?
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší závod ve sprintu pořádaný tradičně americkým Motor Trendem proti sobě svedl všechno od Ferrari přes Porsche až po Teslu. Kdo je nej?
Anket zaměřených na volbu Auta roku je opravdu hodně, nedávno jsme si ostatně mohli představit kandidáty na titul toho světového. Dnes se pro změnu seznámíme s dvanácti uchazeči, jež soupeří o trofej magazínu Motor Trend. Ten každoročně hledá nejlepší řidičské auto. Porotu přitom musí ohromit svými schopnostmi v řadě oblastí, přičemž jednou je z nich sprint na čtvrtmíli. A právě na ten se dnes zaměříme.
Na takové klání je pochopitelně zapotřebí dostatečný prostor, proto se lidé z Motor Trendu přesunuli na vojenskou leteckou základnu Vandenberg. Ta byla vybudována již v roce 1941, v mezičase se však dočkala rozšíření, aby zde mohly přistávat i raketoplány navracející se z vesmíru. K tomu slouží široká ranvej dlouhá 4 572 metrů, která tak potřeby testerů dalece překračuje.
Jaké vozy přitom letos o titul soutěží? Sestava je zajímavá, mezi kandidáty najdeme Alfu Romeo Giulia QV, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC500, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R Nismo, Porsche Cayman S, Porsche 911 Turbo S a Teslu Model S P100D.
Divíte se zařazení Tesly? Nemusíte, vše má logické vysvětlení. Model S totiž o titul řidičského Auta roku nesoutěží, místo toho volba dvanáctého kandidáta padla na Mazdu MX-5 RF. Nicméně jakkoliv ta je zábavnou na jakékoliv okresce, při sprintech si ji podá kdejaký hot hatch, o sporťácích či supersportech ani nemluvě. Proto došlo k jejímu nahrazení Teslou.
Že to není příliš férové? Ano, také se nám to zdá, nicméně nejsme porotou a ta zjevně může udělovat výjimky z pravidla. Kromě toho, s ohledem na konkurenci není příliš jisté, že by Mazda titul vyhrála, byť za volantem pobaví. Dá se tedy předpokládat, že při finální volbě kontroverze nenastanou. Ačkoliv s ohledem na výsledky ze sprintu by vlastně i mohly - jeho králem je právě ten „dvanáctý vzadu”. Další výsledky vám detailně vykreslí přiložená grafika a video...
Na ranveji vojenské základny Vandenberg se sešlo hned dvanáct výjimečných vozů? Který ovšem bude v cíli první?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 41 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva