Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí
21.12.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sám šéf vývoje a výzkumu Porsche potvrdil, že na duchovním nástupci modelu 550 Zuffenhausen už nepracuje. Důvod si ale mohl vymyslet věrohodnější.
Že by Porsche rádo stvořilo duchovního nástupce modelu 550 Spyder z dob Jamese Deana, se proslýchá už více než tři roky a automobilka od té doby ústy svých čelných představitelů několikrát potvrdila, že takový záměr skutečně existuje. Ještě před nedávném se o tomto modelu mluvilo jako o Porsche 718 a probíraly se jeho specifikace, pak se ale šéf amerického zastoupení vytasil s tím, že projekt je mrtvý. A měl pravdu.
Kolegům z Autocaru to potvrdil sám Wolfgang Hatz, šéf vývoje a výzkumu automobilky, kterému v tomto směru nemá smysl nevěřit. Hatz znovu uvedl, že projekt na malý sporťák s čtyřválcovým motorem a cenou okolo 1,2 milionu Kč existoval, už ale byl zastaven. Na tom by nebylo nic až tak mimořádného, ostatně takové auto by dávalo docela malý smysl, pokud jen čtyřválcové bude brzy duo Boxster/Cayman, jenže takové důvody manažer Porsche neuvádí. Uvádí úplně jiné a jsou věrohodné asi jako hmotnost nového Mondea.
„Projekt byl zastaven. Máme velmi dobrý vstupní bod v Boxsteru a nevidíme důvod jít pod něj. Porsche by mělo zůstat exkluzivní a nemůžete nahánět prodejní čísla, pokud jste taková značka,” řekl doslova Hatz.
Znělo by to pravdivě, pokud by ale Porsche současně nedělalo něco úplně jiného. Automobilka zcela bezostyšně honí prodejní čísla s novým Macanem, který sporťák ani nepřipomíná a k mání je i s motorem z Golfu. Že značka preferuje prodeje před exkluzivitou už jsme jí nejednou „vyčítali” a odvolávat se právě na exkluzivitu při pohřbení základního sporťáku - který by nepochybně byl exkluzivnější než SUV typu Macan - zavání pokrytectvím. Porsche má prostě jiné preference, míří dnes jinam. Nakonec je to jeho věc, jen přiznat by to mohlo...
Základním sporťákem Porsche zůstane duo Boxster/Cayman. Není důvod se kvůli tomu zlobit, neupřímnost šéfa vývoje automobilky je ale důvodem minimálně k pozvednutí obočí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva