Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS

Novinka z Zuffenhausenu s 450 turbokoňmi zvládla Zelené peklo za pouhých 7 minut a 26 sekund. A příplatkovými pneu umí být ještě rychlejší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS

19.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka z Zuffenhausenu s 450 turbokoňmi zvládla Zelené peklo za pouhých 7 minut a 26 sekund. A příplatkovými pneu umí být ještě rychlejší.

Přeplňovanému třílitrovému šestiválci Porsche jsme zatím nepřišli na chuť. Nikoliv proto, že by šlo o špatnou pohonnou jednotku, ale z důvodu diktátu Evropské unie, jemuž automobilka ustoupila. Při pohledu na příplatkovou výbavu automobilky se přitom dá předpokládat, že zákazníci by klidně zaplatili i nějakou tu korunu navíc, pokud by měli atmosférickou verzi i nadále na výběr.

Na tomto hrobě ale nemá smysl plakat - co se stalo, to se již nezmění. S přeplňováním je tedy třeba počítat, přičemž vůči výkonům nejspíše nikdo brojit nebude. Dvojnásob to platí o nově odhalené verzi GTS pro rok 2017, která dostala výkon 450 koní. Kupé osazené automatem PDK a pohonem všech čtyř kol s ním zvládá stovku za 3,6 sekundy, nás ovšem více zajímá jiný čas.

Porsche žhavou novinku poslalo i na Nürburgring a výsledkem byl čas 7 minut a 26 sekund. Tedy o 12 sekund rychleji než předchozí provedení a rychleji než BMW M4 GTS osazené pneumatikami Michelin Pilot Sport 2. Mnichovský speciál je tak rázem pomalejší než „obyčejná sériovka“ z Zuffenhausenu.

Ani Porsche ovšem nezůstalo jen u sériového obutí, a GTS vyslalo na Ring ještě jednou, tentokráte s příplatkovými pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa ve specifikaci N0. Ty budou zakrátko nabízeny zákazníkům, kteří sáhnou po 20palcových litých kolech (u GTS jsou standard) přičemž čas novinky ještě dále sráží, a to na pouhopouhých 7 minut a 22 sekund.

GTS se tím dostává do vrcholné ligy nejlepších modelů značky. Pokud pomineme rekordní 918 Spyder, zůstane nám jen 911 997 GT2 RS, které Ring zvládlo o 4 sekundy rychleji, a 911 991 GT3 RS s o 2 s rychlejším časem. Ty přitom obouvaly ještě lepší pneumatiky...


Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 1 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 01Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 2 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 02Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 3 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 03Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 4 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 04Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 5 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 05Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 6 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 06Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 7 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 07Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 8 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 08Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 9 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 09Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 10 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 10Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 11 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 11Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 12 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 12Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 13 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 13Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 14 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 14Porsche 911 GTS 2017 má čas z Ringu, je na dostřel GT2 i GT3 RS - 15 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 15
Porsche 911 GTS dosáhlo na Ringu působivého času, zvláště s příplatkovými pneumatikami

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.