Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayvan: vysněný Shooting Brake by jistě zlákal davy zákazníků (ilustrace)
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová karosářská verze Porsche Cayman pravděpodobně nevznikne. Německá značka však přesto navyšuje své prodeje na všech trzích světa.
S pracemi „automobilového manipulátora“ Theo China jsme vás seznámili již mnohokrát, přičemž ve spoustě případů šlo o kreace, jež vzbuzovaly rozpaky. Dnes ovšem musíme projevit pozitivní emoce, neboť proměnou prošlo Porsche Cayman. Namísto kupé tu tak máme dvoudveřový, respektive třídveřový Shooting Brake, na který je zezadu lepší pohled než na limuzínu Panamera - s čímž by asi souhlasilo i vedení samotné automobilky, které je kupodivu ke svému čtyřdveřovému modelu neobvykle kritické.
Bohužel, ani působivé tvary, ani sebereflexe manažerů však nepovede k tomu, aby vůz dorazil do série. Porsche má sice mnoho plánů na rozšiřování svého portfolia, malý Shooting Brake však mezi ně nikdy nepatřil. Místo toho prim hraje malý sedan, i v jeho případě si ale zřejmě budeme muset počkat na závěr dekády. Momentálně totiž kapacity německé automobilky plně vytěžuje Macan, po kterém je enormní poptávka. V jejím důsledku tak zákazníci na objednaný vůz čekají i déle než půl roku.
Nic bližšího již k neoficiální ilustraci nemůžeme dodat, přesunout se tak můžeme k prodejům značky Porsche, jimž jsme se již delší dobu nevěnovali. V září německá automobilka prodala celosvětově 15 828 exemplářů, čímž oproti loňsku odbyt narostl o 22 procent. Díky tomu značka po prvních devíti měsících letošního roku eviduje již 135 642 registrací, tedy o 13,3 procenta více než loni.
Překvapivé pak možná bude, že v rámci jednotlivých trhů je na tom nejlépe asijsko-pacifický region, kde letos skončilo 50 591 nových vozů (32 292 kusů zůstalo v Číně), což meziročně představuje zlepšení o 12,2 procenta. Poté následuje Evropa s 43 274 exempláři a na třetím místě skončila s 41 777 kusy Amerika (do USA bylo dovezeno 35 366 vozů).
Porsche Cayvan (o názvu se hlasovalo na Facebooku a Twitteru) vypadá opravdu působivě. Bohužel však nikdy nevznikne
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda