Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche na prvním videu obhajuje automat v 911 991 GT3, máme i nové jízdní fotky
6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová GT3 bude k mání jen s automatem, což vyvolalo zděšení. Značka však prohlašuje, že převodovka je prý rychlejší a zábavnější než běžné PDK.
Začíná to vypadat, že Porsche se rozhodlo dát tradicím za uši. Poslední generace kultovní 911 totiž dorazila s elektrickým posilovačem řízení, elektronickou parkovací brzdou a start/stopem, nová ostrá GT3 pak na ženevský autosalon dorazila pouze s automatickou převodovkou PDK. Tedy prvkem, který nám s tím, co GT3 dosud představovala, dohromady příliš nejde, tuplem ne jako jediná možnost. Britský magazín EVO však vyzpovídal šéfa vývoje nového Porsche 911 991 GT3 Andrease Preuningera, který právě tuto volbu obhajuje.
Podle Preuningera je totiž sedmistupňový automat PDK naprosto unikátně poskládán pouze pro užití v tomto voze. Změna převodových stupňů se tak odehraje za 0,1 sekundy, tedy rychleji, než je jakákoliv jiná převodovka PDK schopná. To ovšem není to nejpodstatnější. Preuninger totiž prohlašuje, že automat je dokonce mnohem zábavnější než manuál. Důvodem je fakt, že unikátní PDK dokáže "sešlápnout" spojku souběžným přitažením obou pádel. Že by ale zrovna tohle mělo vést k nahrazení dokonalého ovládnutí řazení vlastníma rukama a nohama...
Ověření či naopak vyvrácení této finesy si samozřejmě necháme na pořádný test. To platí také o motoru, neboť původní Mezgerův agregát nahradila nová 3,8litrová pohonná jednotka s přímým vstřikováním paliva. I k tomu však má Preuninger co říci - starý šestiválec byl totiž podle něj velmi náročný na údržbu a jakékoliv opravy se majitelům velmi prodražily. Novinka by oproti tomu měla zaručovat méně časté návštěvy autoservisu.
Tím samozřejmě informace přímo od zdroje nekončí, o trochu delší video vám tedy doporučujeme dokoukat až do konce. Přičemž mezitím můžete třeba listovat novou sadou fotografií, na nichž se tentokráte ukazuje nové Porsche GT3 v bílé barvě často i v akci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Nové Porsche 911 GT3 dorazí s výkonem 475 koní, řiditelnou zadní nápravou a převodovkou PDK, díky čemuž je prý rychlejší nejen na Nordschleife
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva