Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic
16.12.2020 | Petr Prokopec
V případě supersportů dnes už takové rychlosti málokoho ohromí, tohle je ale luxusní auto s pěticí dveří a v takovém případě platí jiná měřítka. Porsche Panamera Turbo S má od letoška na 630 koní a jede podle toho.
Letošní rok se nese ve znamení koronaviru, kvůli němuž v ruchu důležitějších událostí zanikla řada menších automobilových premiér. Možná jste si tedy ani nevšimli, že Porsche právě letos omladilo svůj pětidvéřový model Panamera. Týká se to pochopitelně i verze Turbo S, která se stejně jako zbytek nabídky dočkala inovované čelní masky. Mimo to ovšem disponuje rovněž zvětšenými bočními výdechy vzduchu. Nová pak jsou i 20palcová a 21palcová litá kola, stejně jako lze na zádi počítat s diodovým proužkem propojujícím světlomety.
Asi podstatnější ale je, že Porsche se podívalo také na techniku, a to měrou nemalou. Čtyřlitrový osmiválec twin-turbo tak nově produkuje 630 koní, tedy o osmdesát více než dříve, a 820 Nm (+ 50 Nm) točivého momentu, což mu stačí ke zrychlení na stovku za pouhých 3,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má činit 315 km/h, to je ale dost možná podhodnocený údaj, jak ukazuje test AutoTopNL na německé dálnici.
Tam se totiž zuffenhausenský express rozjel i v komplikovanějším provozu na 318 km/h. A s ohledem na nenucenost, s jakou Panamera Turbo S opakovaně atakovala třístovku, se dá předpokládat, že reálná maximálka bude ještě citelně vyšší. Deceleraci přitom mají na starosti standardně dodávané karbon-keramické brzdy, takže ani v tomto ohledu se Turbo S nemá zač stydět.
Inovovaná Panamera nicméně neuchvátí jen v přímém směru. V rámci modernizace si Porsche pohrálo také se vzduchovým podvozkem, stejně jako s vektorováním točivého momentu a dalšími asistenčními systémy. Nordschleife tak novinka nyní zvládá za 7 minut a 29,81 sekundy, což je nejlepší čas v rámci luxusní třídy. Abyste se jím však mohli opájet, musíte si připravit nejméně 179 737 Eur (cca 4,74 milionu Kč), což opravdu není nízká suma.
Porsche Panamera prošlo lehčí modernizací, která verzi Turbo S nadělila 630 koní. A s nimi zjevně i dynamiku supersportu. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva