Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic

V případě supersportů dnes už takové rychlosti málokoho ohromí, tohle je ale luxusní auto s pěticí dveří a v takovém případě platí jiná měřítka. Porsche Panamera Turbo S má od letoška na 630 koní a jede podle toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic

16.12.2020 | Petr Prokopec

Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic

/

Foto: Porsche

V případě supersportů dnes už takové rychlosti málokoho ohromí, tohle je ale luxusní auto s pěticí dveří a v takovém případě platí jiná měřítka. Porsche Panamera Turbo S má od letoška na 630 koní a jede podle toho.

Letošní rok se nese ve znamení koronaviru, kvůli němuž v ruchu důležitějších událostí zanikla řada menších automobilových premiér. Možná jste si tedy ani nevšimli, že Porsche právě letos omladilo svůj pětidvéřový model Panamera. Týká se to pochopitelně i verze Turbo S, která se stejně jako zbytek nabídky dočkala inovované čelní masky. Mimo to ovšem disponuje rovněž zvětšenými bočními výdechy vzduchu. Nová pak jsou i 20palcová a 21palcová litá kola, stejně jako lze na zádi počítat s diodovým proužkem propojujícím světlomety.

Asi podstatnější ale je, že Porsche se podívalo také na techniku, a to měrou nemalou. Čtyřlitrový osmiválec twin-turbo tak nově produkuje 630 koní, tedy o osmdesát více než dříve, a 820 Nm (+ 50 Nm) točivého momentu, což mu stačí ke zrychlení na stovku za pouhých 3,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má činit 315 km/h, to je ale dost možná podhodnocený údaj, jak ukazuje test AutoTopNL na německé dálnici.

Tam se totiž zuffenhausenský express rozjel i v komplikovanějším provozu na 318 km/h. A s ohledem na nenucenost, s jakou Panamera Turbo S opakovaně atakovala třístovku, se dá předpokládat, že reálná maximálka bude ještě citelně vyšší. Deceleraci přitom mají na starosti standardně dodávané karbon-keramické brzdy, takže ani v tomto ohledu se Turbo S nemá zač stydět.

Inovovaná Panamera nicméně neuchvátí jen v přímém směru. V rámci modernizace si Porsche pohrálo také se vzduchovým podvozkem, stejně jako s vektorováním točivého momentu a dalšími asistenčními systémy. Nordschleife tak novinka nyní zvládá za 7 minut a 29,81 sekundy, což je nejlepší čas v rámci luxusní třídy. Abyste se jím však mohli opájet, musíte si připravit nejméně 179 737 Eur (cca 4,74 milionu Kč), což opravdu není nízká suma.


Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic - 1 - Porsche Panamera Turbo S 2020 prvni sada 01Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic - 2 - Porsche Panamera Turbo S 2020 prvni sada 02Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic - 3 - Porsche Panamera Turbo S 2020 prvni sada 03Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic - 4 - Porsche Panamera Turbo S 2020 prvni sada 04Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic - 5 - Porsche Panamera Turbo S 2020 prvni sada 05Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic - 6 - Porsche Panamera Turbo S 2020 Autobahn 01
Porsche Panamera prošlo lehčí modernizací, která verzi Turbo S nadělila 630 koní. A s nimi zjevně i dynamiku supersportu. Foto: Porsche

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.